Hva ta Levaxin sammen med?
Fant denne også, og dette synes jeg hørtes logisk ut, og sammenfallende med ting jeg har lest og hørt fra før (hvis noen ikke leser engelsk får dere hyle ut, så oversetter vi når det passer sånn):
Some folks chew their tablets, and let the chewed tablet dissolve
sublingually to get around the absorption problems. By taking your
thyroxine sublingually, you won't have to worry about what you
can/can't eat for X number of hours around the dose. You also won't
have to worry about iron and calcium supplements interfering.
Based on the package inserts, absorption ranges somewhere between 40
and 80 percent, which would mean that your getting somewhere between 90
and 180 ug from your 225.
Kan man ikke ta thyroxin sammen med jern?
Og er thyroxin det samme som levaxin? Og hva skjer hvis jeg har tatt de samtidig da? :?
Re: Kan man ikke ta thyroxin sammen med jern?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Krapylet
Og hva skjer hvis jeg har tatt de samtidig da? :?
Hva har du tatt samtidig mener du? Jeg tar både armour og Levaxin nå, og jeg tar de samtidig. Og har ikke noe problem så langt. Har bare tatt i 4 dager så litt tidlig å si langtidsvirkning.
Men mener du at du har tatt i dag begge deler og lurer på om det er lurt? Helt ok det hvis du ikke har tatt dobbel dose eller noe sånt. Da bør du vel hoppe over i morgen.
Eller mener du at du har tatt thyroxin og jern sammen? Nå er jeg en smule forvirret, men det er sent. Om så er så kan det da umulig ha noe å si for en dag! Hadde ikke bekymra meg det minste.
Hva ta Levaxin sammen med?
Jeg pleier å ta Levaxin etter frokost, sammen med B-vitaminer og andre medisiner. Har lest at de ikke skal tas med jern, så de tar jeg senere på dagen/kvelden.
Men er det noe en bør unngå eller helst ta tablettene sammen med? Jern bør en jo ta med appelsinjuica, da c-vit fremmer opptagelsen av jern i kroppen. Og melk vil hemme opptaket. Er det noe lignende med Lexaxin?