Hvordan kommer jeg videre med ERFA Thyroid?
Nu har jeg en bøtte ERFA Thyroid 30 mg. stående i skabet. Nu er jeg så ved at ruste mig til at begynde at skifte Levaxinen ud. De seneste uger har jeg fået en smule Liothyronin i kombination med Levaxinen. Det har givet nogle voldsomme rutcheture, men nu er det nogenlunde igen. Nu prøver jeg lige at falde lidt til ro ovenpå den omgang, mens jeg studerer, hvordan I andre har foretaget skiftet. Jeg er temmelig nervøs for en reaktion - kunne sagtens have trætte binyrer, da jeg har været syg længe og foruden stofskiftesygdommen også har anden kronisk sygdom. Men som sagt, jeg studerer og studerer og trækker på Jeres erfaringer - og forhåbentlig er jeg snart tryg nok til at skifte til ERFA Thyroid.
Nu har jeg en bøtte ERFA Thyroid
Jeg har været med her ret længe, men har ikke fået samlet mig sammen til at få skrevet lidt om mig selv. Men nu prøver jeg.
Jeg er 56 år (om 3 dage). Jeg fik for højt stofskifte i 2003. Det blev behandlet med Neomercazole- faktisk blev det behandlet alt for langt ned, så jeg gik rundt med hypo-symptomer. Mine arme smertede og kunne ikke rettes ud, så jeg kunne ikke nå op i mine køkkenskabe bl.a.
Senere blev jeg presset til at blive behandlet med radioaktiv jod, da ,man sagde, at jeg ellers aldrig ville få det bedre. Jeg var bange for at få lavt stofskifte, men fik at vide at det var helt uproblematisk at behandle, og at det ville jeg slet ikke opdage. Mobstræbende fik jeg jod OG for lavt stofskifte.
Havde jeg været dårlig med det høje, så blev jeg 100 gange dårligere på det lave. Det har været nogle triste år med mange symptomer. Det har siden vist sig, at den endokrinolog jeg havde i begyndelsen end ikke havde tjekket, om jeg havde antistoffer. Jeg får lige nu Levaxin. Mit fT3 følges ikke med fT4 som det skal men forbliver helt nederst i normalområdet. Derfor får jeg nu lidt Liothyronin oveni, men har det stadig ad H til.