Økning/regulering Armour....
Hei
Jeg har siden jeg var på Balder endret litt på bruken av tyroxiner. Jeg brukte 120 mg Armour før jeg var der - legen mente kanskje jeg tok for mye...men prøvene tilsa egentlig det motsatte (S-fritt T4 var 11.1). Hadde heller ingen tegn til overdosering.
I alle tilfelle tenkte jeg at jeg skulle prøve med annen dosering. Har derfor tatt 90 mg armour på morningen - og 25mcg Levaxin på dagen. Dette pga at når det lir litt utpå dagen kommer frossenheten igjen - jeg er også blitt mer ullen i hodet..igjen og husker dårligere. Tenkte jeg skulle prøve øke Armour litt for å se om jeg kan bli kvitt dette. Bør jeg øke med 30mg eller dele den i to(altså 15 mg)???
Takknemlig for svar.
Vektøkning - hjeeelp..........
Hei
Jeg har gått opp 5 kilo siden jeg begynte med Levaxin (først levaxin, så Levaxin og Armour). Det er helt forferdelig - føler meg absolutt ikke vel.
Først la jeg på meg 3 kilo, så stagnert det ei stund - men nu er jeg gått opp ytterligere 2 kilo. Jeg sliter veldig med å gå ned i vekt, må nærmest sultefore meg selv for at det skal lykkes. Og det er jo ikke holdbart - kroppen går jo snart på sparebluss, også kommer det jo på igjen så snart man begynner spise.
Kan det være medisin???? Hjeeeelp :?
Stadig tilbakevendende infeksjoner/betennelser
Hei hei
Lurer litt på dette med infeksjoner og Armour/Levaxin....
Leste i et annet innlegg hvor Nora skriver "infeksjoner setter ned T4-til T3-konversjonen...."???
Betyr dette at man bør ha litt ekstra når man har betennelser/infeksjoner?
Jeg har konstant betennelse/infeksjon i kroppen. Det være seg bihulebetennelse, tannkjøttbetennelse, senebetennelse, betennelse i ledd......osv osv. Virker som om at når jeg blir god en plass - popper det opp en annen plass. Dette er mildt sagt slitsomt. Noen flere som sliter med det samme?
Dette er noe av det som jeg får hjelp med hos Balder - holder på med diett, helsekostprodukter osv...Det koster å ha dårlig helse - det er ihvertfall sikkert.
Ha en fin dag! :)
Økning Armour - bedre form
Hei
Jeg økte Armour-dosen for ca ei uke sia, og formen er blitt bedre. Jeg vet ikke helt om jeg skal tro på dette - eller om det bare er et blaff. Jeg sover bedre, er opplagt og i bedre form om dagen og ikke ullen i hodet. :) Det er så utrolig godt!!
Tar nu 90 mg Armour på morningen, og 60 mg Armour + 30 mcg Levaxin utpå dagen.
Eneste bakdelen jeg har merket er at jeg er stivere i beina om morran - har litt problemer med å komme meg ned trappa. Kan det komme av økninga???
Har fått litt uren hud, men det er bagateller.
Nytt besøk på Balder idag
Hei hei
Har vært på Balder-klinikken idag. Prøvene mine begynner se fine ut - og formen er fremdeles bra :D Håper dette varer.
Det er så utrolig godt at ting endelig begynner skje. Skal fortsette med mine 2.5 grain Armour og 25mcg Levaxin.