kk skriver at lavt stoffskifte er en helt ufarlig forstyrrelse
De skriver om forbrenning og at noen mennesker har stoffskiftesykdommer som gjør at forbrenningen er lavere enn normalt. "Dette finnes det medisiner mot, og er en helt ufarlig forstyrrelse."
Jeg har skrevet en mail til redaksjonen der jeg fortalte dem at jeg ble sint fordi de bagatelliserer dette, er uvitende, hva som egentlig er plagene ved hypothyreose og at dette ikke er en helt ufarlig forstyrrelse i mange tilfeller. osv osv.
Får se om jeg får noe svar.
Sv: kk skriver at lavt stoffskifte er en helt ufarlig forstyrrelse
desp2Genialt! Ta dem!
Teite Fedon ( i dette tilfellet altså) skriver akkurat det samme i sin bok...
Ja, det er dessverre slike holdninger som bl.a. gjør at vi sliter med å få aksept.
Og derfor blir vi sett på med spørrende øyne når vi sier vi sliter med helsa.,for lavt stoffskifte er jo bare en liten filleting. Det er trist, og direkte feil,at det er det som fester seg hos folk ...Og det er neimen ikke mange som går ut og forsvarer oss!!
Kan vi ikke få dem til å bytte med oss da?
La dem prøve å ha influensa i flere måneder og se om fløyta får en annen låt
Ja, den fløyta ville nok gi fra seg mye skjærende lyder etterhvert Pebles haha.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
camomilla
De skriver om forbrenning og at noen mennesker har stoffskiftesykdommer som gjør at forbrenningen er lavere enn normalt. "Dette finnes det medisiner mot, og er en helt ufarlig forstyrrelse."
Jeg har skrevet en mail til redaksjonen der jeg fortalte dem at jeg ble sint fordi de bagatelliserer dette, er uvitende, hva som egentlig er plagene ved hypothyreose og at dette ikke er en helt ufarlig forstyrrelse i mange tilfeller. osv osv.
KK har tydeligvis skrevet mye tull om stoffskiftet tidligere også:
http://kk.kvasir.no/?query=stoffskifte
Blant annet i denne artikkelen:
"19. Jeg har lav forbrenning
Nei, dette er ikke sant. Stoffskiftet avgjør hvor raskt du forbrenner kalorier, og lenge trodde man at et lavt stoffskifte var en av årsakene til overvekt. Men man ser også mange overvektige med høyt stoffskifte så da holder det ikke å skylde på dette lenger."
Godt at noen setter dem på plass!
Men det spørs bare om det hjelper. Jeg har selv forsøkt det overfor flere aviser og ukeblader tidligere, uten hell.
Tror egentlig ikke vi roper høyt nok jeg,
forslag;
til neste gang noen oppdager slike høl i hue artikler og påstander,
gi oss et hint så kan dem få fler enn en mail,
de kan få mange mailer som protesterer mot de gale påstandene,
nei nå ble jeg en furten oppvigler!
Dette med høyt stoffskifte og overvekt er et typisk eksempel på at uttalelsen er gitt av noen som ikke vet det mest elementære om stoffskiftefunksjonen og om hva blodprøvene egentlig viser.
Det kommer vel av at man tror man måler stoffskifteaktiviteten når man måler mengden stoffskiftehormoner. Man tror at mange hormoner gjør mer enn få.
Og det stemmer nok hos friske, men vi.....
Derfor : Har du symptomer på lavt stoffskifte, så har du det......
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
camomilla
Heivink11
Er det denne ukens KK eller? Da skal jeg vel kjøpe det! Og se hva de skriver. Flott at du reagerer og gir tilbakemelding på det. Det er som flere over her skriver at det er ikke rart at denne sykdommen ikke får aksept. Men det eneste som hjelper, tror jeg, er å reagere og ta til motmæle slik du har gjort. Bra xx2
Det beste hadde vært å få dem til å lage en seriøs artikkel om stoffskifte og hvor flere hadde stilt opp å fortalt om hvordan det er å leve med dette.
Da ville de fått en "god sak" samtidig som man fikk spredt korrekt budskap.
Så om noen orker å prøve, hadde jo det vært kjempe fint. :) Er i hvertfall verdt et forsøk.