Sv: Norsk Medisinaldepot AS
Da blir vi nødt til å løpe til apotekene våre, alle sammen, og bombardere dem med resepter på ERFA. Hvis de får 100-200 resepter i løpet av et par uker bør de vel skjønne tegninga?
Ja Ruth det er det vi må gjøre!
Jeg starter nå, jeg får resept på ERFA thyroid på Balderklinikken som jeg drar og henter nå!
(leverer den til apoteket i Grensen)
I mellomtiden får jeg klare meg med Liothyronin og Levaxin. :sad:
Jeg har purret svar fra Medisinaldepotet og et par apotek.
De sa et par uker og det er vel det nå.
Jeg har jo det skriftlig at de skulle ta inn ERFA, så det skal jo stemme da.
Kom hjem fra apoteket i Grensen nå.
Jeg hadde med resept på ERFA thyroid.
De kan ikke levere.
Hun hadde sjekket opp saken i dag, fordi jeg har ringt så mange ganger.
Hun sa at leverandøren (NMD) kunne fortelle at ERFA har problemer med å skaffe thyroid pga. svineinfluensaen.
Altså: ERFA kan ikke levere thyroid!
Nå har jeg hørt så mye forskjellig. Synes det er dårlig at Norsk medisinaldepot ikke klarer å vite om det kommer eller ikke. De visste tydeligvis ikke at ERFA ikke kan levere. Men det er bare det jeg har hørt da...
Noen som vet noe annet?
Jeg syns det verserer rykter som på den verste børsen i denne saken.
Så jeg trur ikke på NOEN av dem.
Det er noe annet som ligger bak, og det skulle ikke forundre meg om det har med penger å gjøre :)
Jeg hadde jo mailkontakt med sjefen for ERFA Dr.Henri Knafo, men han svarer ikke mer.
Forsikrer at jeg har vært høfflig (av og til er jeg faktisk istand til å være det - en peroide)
Så svineinfluensaen begynner å få skylda for så mye rart at jeg velger iallfall å se bort fra dette argumentet så lenge det er å få kjøpt ribbe.......
Skal love deg å maile når (om) det skjer no camomilla
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
camomilla
...at leverandøren (NMD) kunne fortelle at ERFA har problemer med å skaffe thyroid pga. svineinfluensaen.
Dette er en direkte løgn! Lige så lidt at man kan få svineinfluensa af at spise en svinekotelet, lige så lidt kan man få influensa af tabletterne. Desuden bliver grisekirtler fra i år, først brugt om to år... sådan er systemerne indrettet. Det betyder at den Thyroid som fremstilles nu og to år frem, fremstilles af råstof som stammer fra år 2006, 2007 og 2008. De lyver så det er pinligt. :!:
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
n`Finn
Jeg syns det verserer rykter som på den verste børsen i denne saken.
Så jeg trur ikke på NOEN av dem.
Det er noe annet som ligger bak, og det skulle ikke forundre meg om det har med penger å gjøre :)
Jeg hadde jo mailkontakt med sjefen for ERFA Dr.Henri Knafo, men han svarer ikke mer.
Forsikrer at jeg har vært høfflig (av og til er jeg faktisk istand til å være det - en peroide)
Så svineinfluensaen begynner å få skylda for så mye rart at jeg velger iallfall å se bort fra dette argumentet så lenge det er å få kjøpt ribbe.......
Skal love deg å maile når (om) det skjer no camomilla
Jeg er enig. Jeg tror man finner årsaken om man følger pengestrømmen, og den går nok som hos sukkerprodusentene - rett i politikernes, eller skal jeg kanskje si - politikkens lommer. Medinsinprodusentene er store og sterke og har penger så det holder, så at det kan ha gått vannvittige summer fra disse og til helsepolitikerne i USA bør ikke overraske noen. Produsentene av natural thyroxin har nok vært en torn i øyet på disse i lang tid.
Jeg synes egentlig at dette burde være mer enn nok stoff å ta tak i for en gravende journalist. Gjerne for Brennpunkt eller andre dokumentarprodusenter.
Siden dette i hovedsak gjelder USA, burde f.eks. 60 Minutes være interesserte i temaet.
Skal vi møte opp hos våre leger, be dem ringe rundt til rådende myndigheter, være desperate? det er vi jo allerede? Kontakte aviser i flokk og følge?
Hva med den Thailanske thyriod-s? Er den å få tak i?
"THYROID-S is from Sri pra sit Pharma Co., Ltd. in Thai land (sis ter com pany of Sri pra sit Dis pen sary R.O.P.) Adver ti sing sta tes that Sri pra sit Pharma is “a lea ding impor ter of phar ma ceu ti cal pro ducts, and has been a GMP and ISO 9002-certified manu fac tu rer of phar ma ceu ti cal pro ducts.” Fra STTMs hjemmeside
Noe må gjøres nå!
Jeg er redd - tenk om vi ikke får tak i dette lenger?
Jeg snakket med tv2 i sted. De hadde ikke folk der nå som kunne høre på historien, men de var interessert og ba meg sende en mail.
Noen flere som melder seg?
Vi bør kontakte VG i hvert fall. Eller en annen avis. Forslag?