Kan noe "tolke" prøvesvarene??
Hei!
Var hos legen for et par uker siden og følte meg svært elendig den dagen prøvene ble tatt. Har nå fått resultatene som var "helt fine".
Tar 50 mikrogram Levaxin 3 dager i uken og 0.25 mikrogram 4 dager i uken. Hadde ikke tatt Levaxin den dagen jeg tok prøvene.
Har mange av symptomene på svikt i binyrebark. Venter på time hos indremedisiner da jeg også har økende mengde med ujevne hjerteslag og en mage som stadig vekk setter meg ut av spill.
Prøvesvarene mine viser:
B-erytrocytter 4,26
B-EVH(HCT) 36
B-hb 12,4
b-leucocytter 3,7
B-trombocytter 3,7
E-mch 29
e-mchc 34
e-mcv 85
e-rdv 12,7
s-alat 21
s-alk.fosfatase 42
s-asat 11
s-glukose 5,3
s-gt 10
s-kalium 3,9
s-klorid 105
s-kreatinin 76
s-natrium 144
s-thyroxin-fri 13
s-tsh 2,05
s-urinsyre 275
sr 5
Synes det er så rart at alle prøvene var fine når jeg følte meg så elendig. :roll:
Ellers fint å se at det nye forumet begynner å fungere :)
Klarer bare ikke å logge meg på.. :oops:
Kan noen "tolke" prøvesvarene
Hei og hjertelig takk for tilbakemeldinger :D
Jeg har stått på samme dosen levaxin siden jeg begynte for 3 år siden. Har tatt blodprøver et par ganger i året og har fått beskjed om at de var helt fine og at doseringen dermed var passe. Noe mer enn det har hverken legen enn jeg snakket om stoffskiftet. :?
Har helt til jeg kom over denne siden trodd at det var riktig. Har ellers rennt ned dørene hos legen grunnet smerter, har også slitasjegikt og fm så det har for det meste dreiet seg om smerteredusering. Har i tillegg kronisk betennelse i venstre skuler og bihulebetennelse og bruker Nasonex hver morgen. Har siste halvåret fått fryktelig mye sus i hodet og ansiktssmerte. Iflg. legen er det fordi jeg sikkert "biter tenna sammen" og skal til tannlegen for å få en bittskinne.
Aner ikke om det noen gang har blitt tatt prøve som viser anti-TPO :roll: , men det vil jeg nå be om blir tatt når jeg får time hos indremedisiner.
Av smertestillende tar jeg gjennomsnittlig 6 Nobligan og 3 Somadril pr. dag og tar hver kveld 4 sarotex og 1 imovane. Tar jeg ikke disse "medisinene" blir jeg bare ennå mer utmattet.
Har fått en svært dramatisk nedgang i livskvalitet de siste 3-4 årene. I 2000 løp jeg halvmaraton, hadde samboer (som ble lei av at jeg ikke lenger orket noen ting), var i jobb og hadde flere tillitsverv, og nå......, jeg har smerter hele tiden, går på trygd, må selge rekkehuset, klarer ikke å delta i vanlig sosialt samvær og har et hode som ikke fungerer slik det tidligere gjorde.
Er mildt sagt fortvilt. Er desto mer takknemlig for tilbakemeldingene som har kommet fra dere :D
Et håp om at kanskje noe kan bli bedre er stort!
Klem fra Kirsten
Kan noen "tolke" prøvesvarene
Hei og takk for tilbakemelding Yvette!
Har lest mye av det du også tidligere har skrevet og jeg kjenner meg så godt igjen... bortsett fra å kunne drikke noe med alkohol, blir bare sengeliggende med enda sterkere smerter i minst 2 dager etter inntak. Savner fryktelig joggeturene med venninner og ei kald pils etterpå.....
Klarer heller ikke å invitere noen hjem til meg. Det er også så rotete og skittent her at jeg skjemmes. Middager blir rester fra ferskvaredisken på butikken og knekkebrødet spises ofte uten at jeg orker å ta smør på..... Heldigvis er ikke alle dager like ille :) og jeg evner å glede meg stort over små ting!
Stå på med treningen yvette! Du inspirerer meg med det du skriver! :D
Klem fra Kirsten