Hei!
Da var det på'n igjen...etter diverse råd fra dere i starten av februar (grunnet dårligere form en del uker) økte jeg først fra 50 til 75, deretter fra 75 til 100. Har gått passe greit og stabilt disse ukene, men jeg har helt klart ikke vært helt på topp. Jeg er for likegyldig og umotivert over hele linja, og sånn er ikke jeg. Igår kom smellen igjen, og det sier meg at jeg fortsatt ikke har rett dose...hjemme fra jobb idag og har vel grått i ett strekk siden i går ettermiddag. Uten grunn. Samtidig klør jeg i hodebunnen og litt ellers på kroppen og har sovet masse, masse...siste to ukene har jeg også hatt litt sånn "ullent" hode... ikke konsentrasjonsproblemer, men litt sånn "Jeg hører hva du sier, men jeg klarer ikke ta det inn...". Merker det så godt nå fordi jeg er i 1te uka av en ny jobb jeg egentlig liker, men jeg sliter så utrolig med å svare når noen spør meg om noe. Jeg blir bare stående å ikke finne noe svar, fordi hjernen virker ikke liksom.... Føler meg teit!! Og jeg VET dette ikke er meg.
Vel, det var bare en situasjonsrapport.
Det jeg denne gangen lurer på er....jeg har innimellom veldig hoven hals, altså midterste del av halsen - helt fra under haka og ned til arret egentlig. Den forstørres og blir til en slags tykk, hard vedkubbe utover av halsen....noen ganger synes jeg også den er bittelitt større på midten på venstre side av halsen. Det var denne siden jeg opererte på. Dette kan variere en hel dag og noen dager er halsen helt normal. Dette gjør meg helt paranoid og jeg tar meg i å gå å føle på halsen hele dagen, og det gir meg samme følelse som da jeg oppdaget min mega knutestruma i sin tid. Jeg har nå bestilt legetime etter påske for nye blodprøver samt få meg en ultralydtime til halsen. Jeg har ikke hatt noen sjekk av halsen etter operasjonen i des 2005, og føler nå det er på tide. Jeg føler meg trang i halsen igjen, og vet at knuter/svulster ikke nødvendigvis behøver vokse utover.....ergo så merker jeg de aldri ved å se på halsen. Nå vil jeg sjekke det ut og se at alt er i orden. Selv om jeg akkurat nå har mine tvil...
Flere som opplever litt sånn hoven hals innimellom?? Er det kjertelen som anstrenger seg ekstra eller no? Jeg har igjen halve kjertelen.......
Dette er forresten ikke i forbindelse med doseøkninger, men sånn generellt.........
Ellers er jeg for øyeblikket flink og tar 2 Duroferon tabletter om dagen for jernmangel, 3 TriomegaWoman-tabletter hver dag (omega3,kalsium, D- og E-vitamin) samt 2 Selentabletter daglig.