Norsk Thyroideaforbund og BTF
Etter Bente Bakkes selvhendige avsløring av hvor lite faglig kapasitet hun har om vår sykdom, roter jeg meg borti opplysninger som virkelig skremmer meg.
Nå vil jeg at Bente Bakke bare bekrefter at de er i ledtog med BTF. http://www.btf-thyroid.org/index.htm
BTF tett involvert med BTA, som jo har gått til rettsangrep på Myhill, Skinner og Peatfield - legene som behandler pasienter som har symptomer selv om TSH ikke er høyere enn de forordnede 5,5.
BTA - er altså de som kjører rettsak mot britiske leger som behandler stoffskiftepasienter etter deres symptomer - om det så skulle komme på tvers av hva legeklubben der skulle mene om saken.
Det er vel sånn Bente Bakke har forklart at hun støtter her i Norge, og hun er velkommen til å bekrefte sitt syn på samarbeidet.
Altså - NTF liker ikke at Britiske leger skal få lov til å behandle stoffskiftepasienter anderledes enn legeforeningen har bestemt - og det er jo etter de verdensomspennende regler som også Norske leger tiltvinges.
NTF har ikke reservert seg i så måte !
Jeg tror mange innovative leger i Norsk helsevesen må legge bånd på sin yrkesutøvelse - og slå opp i "boka" for å finne ut hva legeforeningen tillater, eller hva endokrinologen på stedet forordner.
Og rette seg etter disse selv om dette skulle gå på tvers av legens egene pasienterfaringer.