Disse prøvene - er helt grønn jeg
Jeg ser at det stort sett snakkes om tre prøver man bør ta for lavt stoffskifte, TSH, T3 og T4. Jeg har tatt prøver 3 ganger, og de to første gangene var jeg akkurat innenfor normalområdet. Men nå den siste gangen sa legen at den ene var akkurat innenfor, mens den andre var utenfor normalområdet. Derfor begynte jeg på Levaxin 25 mikrogram.
Men han snakket altså bare om to prøver. Hvordan kan det ha seg?!? I dag var jeg og tok oppfølgingsprøver, og da var det krysset av 3 kryss.
Hva skal disse verdiene være? Og er en over eller under når en har lavt stoffskifte? Tror jeg har forstått at TSH bør være lav, og er høy hos de med hypo, mens de andre er lave hos oss?!?
Som dere forstår er jeg helt grønn her. Jeg har aldri fått noen tall på disse prøvene, bare fått vite om de ligger innenfor eller utenfor. Skal jammen be om tall denne gangen.