Legen, muskler i nakken, Armour og hele min galskap!
OK - da får jeg forsøke å få ned dagens legebesøk som var meget anstrengende. Dette var hovedsakelig fordi min time ikke var blitt registert. Kan ikke si sikkert om det er min feil eller ikke, men jeg spør alltid minst to ganger ved timebestilling osv og skriver det ned, nettopp fordi jeg er så utrolig distre. Ja, ja, jeg fikk en time likevel, men da tok jo legebesøket ca 2 timer. Og i påvente av "akutt-timen", gikk jeg meg en tur på 20 minutter, hvor jeg begynte med å fryse forferdelig i kald motvind, men endte opp med å svette så det silte. Her er null kontroll på temperaturreguleringen gitt!
Jeg fikk ikke snakket om alt siden det var en slik "akutt-time", måtte bare skyndte meg å ta det viktigste.
Først av alt ville jeg gjerne vite hvordan MR av nakken hadde gått. Jo, jeg hadde ikke fått mer forkalkninger, så det ut til. Men jeg har så stramme muskler i nakken at noe av bøyen som skulle være der, er blitt alt for rett. Og så bøyer en skive mellom to virvler ut pga det hele blir presset sammen av stramme muskler. Høres egentlig helt villt ut, men jeg er forferdelig stram i muskulaturen, ruller rundt med hodet og strekker og styrer, så det smeller som pistolskudd i bakhodet :shock: Trene, trene, trene og strekke ut, sa legen, ja, men jeg gjør jo det!!! Så mye at jeg er redd for å bli kastet ut hos fysioterapisenteret.
Ville gjerne vite om hvorfor jeg hadde i sin tid begynt med Neo-Mercazole, var det pga høy TRAS? Han kunne ikke svare på det, men jeg måtte jo hatt en periode med høyt stoffskifte (og jeg har da nå lest flere ganger at lavt stoffskifte kan innledes av en periode med høyt stoffskifte?) Men om ikke Neo-Mercazole dempet TRAS? Vel, han slo opp i en katalog, og det kunne vel se ut til det + dempet selve syntesen bla, bla, bla... av thyroxin, altså mindre FT4, slik jeg forstod det. Han kunne slå opp i den gamle papirjournalen og finne ut av det med TRAS, men jeg sa han ikke behøvde det, og jeg kom nok snart til å be om utskrift av hele journalen likevel, for det er flere ting jeg lurer på. Men hvis jeg nå husker riktig, så var det i 1993 jeg hadde fått Neo-Mercazole.
Så noen medisiner, og så ARMOUR. Ja, jeg kan like godt hoppe i det, sa jeg, for nå har jeg jo forsøkt Liothyronin ei god stund, og jeg er så høyt dosert av både Lev og Lio som jeg kan tåle, og jeg blir jo ikke bedre - hverken av kroppstemperatur eller psyke. Når knærne klapper sammen, ryggen er så stiv at jeg ikke kan komme meg opp av senga og når jeg har hatt konstante og kraftige smerter i tre måneder sammenhengende - ja, da blir jeg like fortvilet som før. Jeg vil gjerne forsøke Armour, det inneholder både T4, T3 og også T2 og T1 og T0 som man ikke har funnet ut av hva kroppen bruker det til, men det brukes nok da kroppen kun lager stoffer som den bruker. Ja, det er forresten tørket svinekjertel. Så begynte jeg å bable og legge ut (jeg gjør visst det når jeg blir nervøs og/eller usikker). Jada, jada, sa legen, jeg har ikke noe imot at du prøver dette, men jeg har aldri hørt om det, så jeg vet ikke hvilken dose du skal starte på. Siden det var doser i mg og ikke i Grain, så satt jo jeg også der som en idiot og ikke visste hva jeg skulle si, men jeg sa at jeg skulle studere og vurdere nøye før jeg bestemte meg for en dose og starte på. Sa også at mange kombinerte Levaxin og Armour, siden det var lite T4 i Armour i forhold til T3.
Jeg fikk en blå resept med Armour på. Hæ...? Kan jeg få det på blå resept? Det visste han ikke, men hvorfor ikke? Nå gjorde han det slik, og hvis det ikke gikk, kunne jeg bare kontakte ham så skulle han søke om det for meg på registreringsfritak.
Med dundrende hodepine kom meg hjem og fikk i meg litt mat, men så kjempet jeg meg ned på apoteket, for jeg var så utrolig spent på dette med Armour på blå resept. Hm... nei, de hadde nok ikke dette inne, men de kunne bestille det til i morgen. "Fantastisk", utbrøt jeg :wink: Hun glodde jo rart på meg, gikk for å ringe, men så kom hun tilbake. Nei, de hadde funnet ut av at jeg ikke kunne få det på blå resept, men de kunne bestille det likevel. 270 kroner for 100 tabletter på 30 mg, tror jeg. "Ja, takk." Men så kom hun jammen meg igjen. Nei, de kunne nok ikke bestille det likevel, for det måtte søkes om på registreringsfritak. Forbaska au! Hva legen hadde sagt? Nei, han visste jo ikke, men det var jo som jeg hadde antatt. Så da må jeg ringe legen og be ham om å søke for meg, men hun visste ikke hvordan utfallet ville bli, for Armour stod på den negative listen. Hæ...? Men mer kunne hun ikke si.
Så det var noen heisaturer i løpet av dagen. Opp, ned, opp, ned.... :roll: Ja, ja, får håpe jeg orker å ringe legekontoret i morgen da. Og selv om jeg gjør, så er det jo tilfeldig om legen får beskjeden eller ikke, mye rot der....