Spørsmål etter møte i NTF
Hei
I kveld har jeg vært på mitt første møte i NTF regi.
Det var hyggelig å treffe andre i samme situasjon, men jeg ble forskrekket over hvor stor uvitenhet det finnes rundt omkring.
Den egentlige grunnen til dette innleggget er et spørsmål om blodprøvesvar. Det ble endel diskusjoner rundt hvilke verdier som bør følges. Alle var enige om at det kun var TSH som er viktig..........unntatt meg!!
Har jeg misforstått fullstendig? Trodde det var viktig å holde øye med hvor T3 og T4 lå når en føler seg ok, og så gi rakkern i TSH???
Det var noen der som hadde vært på mestringskurs på Blefjell og de var veldig sikre på at fokus på TSH var det siste nye...og riktige.
Håper noen kan hjelpe meg med å avklare dette, og evnt. sende meg noen linker på dokumentasjon.
Værste jeg vet er når jeg blir usikker på om jeg oppfatter ting feil.
Går hos en endo som ikke bryr seg om at min TSH er 0,1
:D
Re: Spørsmål etter møte i NTF
Jeg har det samme inntrykket, at de fleste er opptatt av TSH. Legen min sa at noe om de nasjonale retningslinjene for behandling av hypothyreose, det var å behandle denne sykdommen til TSH ble lav. Kunnskapen om T3 og T4 er for de viderekommende! Etter intense studier i Sonjas stoffskifteforum, har jeg forstått at det er særdeles viktig å følge med på alle 3 prøvene, OG symptomene, for å finne ut når vi har det best. :D