Hei,
Jeg er en dame på 40+. Merket sist sommer en usigelig slapphet som kom og gikk. Legen tok blodprøve i slutten av august og etter dette er det blitt tatt 4 prøver til. Så nå mente legen at jeg kunne begynne på medisiner. Det gruer jeg meg til :?
Printable View
Hei,
Jeg er en dame på 40+. Merket sist sommer en usigelig slapphet som kom og gikk. Legen tok blodprøve i slutten av august og etter dette er det blitt tatt 4 prøver til. Så nå mente legen at jeg kunne begynne på medisiner. Det gruer jeg meg til :?
hvorfor gruer du deg tilå begynne på tabletter da?
om du er av de heldige, (.. de finnes faktisk :wink: , selv om det ikke ser sånn ut her inne :?) , så kan du bli helt eller nesten symptomfri med Levaxin :D .
om du ikke spiser piller vil du visne bort over en del år og faktisk dø... er det noe alternativ da?
lykke til videre og velkommen hit :D
Hei Bille,
Du trenger vel ikke grue deg til å begynne med medisiner. Du kommer til å føle deg mye bedre - det gjør de fleste av oss :D
Går ut fra at det er Levaxin du skal ha og at du har lavt stoffskifte?
Lykke til uansett!!
Du får tenke at Levaxin bare er et hormon du spiser for kroppen din ikke produserer det selv. Du kan til og med gi blod på Levaxin, så det er ikke det verste man kan ta. Håper at du ikke gruer deg for mye! Ingen liker å måtte spise piller, men det er ikke så verst sakl jeg si deg. For meg gikk motviljen mot piller bort ganske fort :)
Ellers vil jeg si: VELKOMMEN :D
Takk for velkomsten :D
Jo da, jeg er klar over at de fleste får det bedre med Levaxin(regner med det er det jeg skal bruke). Jeg leste her på forumet i går og da fikk jeg et annet inntrykk. Det går nok greit :)
De siste dagene har jeg vært så utrolig frossen. Kler på meg ekstra, men fryser likevel. Tok tempen, den viste 36, 24 og da bør jeg trekke fra ca 0,3 siden jeg har mensen. Ellers har jeg ikke merket noe til slappheten i dag, heldigvis :)
Det er vanlig å være frossen når man har hypotyrose. Selv har jeg opplevd å ligge med dunjakke på og dyne over meg midt på sommeren. :evil:
Hei,
Jeg trimmer litt noen ganger i uka, har gjort det lenge. Men det siste synes jeg musklene klarer mindre enn før. I går gjorde jeg knebøy og rett etter jeg var ferdig, verket det i musklene som om jeg skulle ha klatret opp et fjell. Ikke orket jeg å gjøre det jeg bruker, f.eks løfte et bein, det ble for tungt :shock: Kan dette kom av lavt stoffskifte?
Får nå og da hjertebank, vet ikke alltid hvorfor. Andre ganger blir jeg stresset av en liten bagatell og får hjertebank. Dette kan vare ut dagen. Er det vanlig at man har lav toleranse overfor stress ved lavt stoffskifte?
det tror jeg kan ha noe å si.... jobber selv ganske mye - og harde dager... vet at toleranse grensen min er mye lavere enn mine kollegers... Derimot er det ikke hjertebank som plager meg - men heller rett og slett av jeg blir raskere utslitt
Ja, jeg tror vi er mer vare for stress! Hos meg er det også mye hjerteklapp hvis stoffskiftet er for lavt - og hurtig puls/hjerteklapp hvis det er blitt for høyt eller ved dose-økning.