Anne Ma - Ny tyreoidea utredning
Hei alle sammen :D
Tenkte jeg burde legge inn disse svarene og stille noen spørsmål i samme slengen.
TSH(0,40 - 4,0):___________________2,17
FT4 (10,3 - 24,5):__________________19,6
T4 (58 - 161):_____________________127
T3 (1,3 - 2,6):_____________________1,6
TBG(13 - 39):_____________________24
Thyroglobulin (<100):_______________1,6
Thyroglob. Antistoff - anti-TG (<50):__1368
Anti TPO (<50):___________________<10
TRAS (<1,5):______________________1,3
Det som overrasket meg mest med denne utredningen er at TRAS'en min er borte. Ikke at det er negativt. PÃ… INGEN MÃ…TE :lol: Anti-TG målingene mine har også minsket med over 50%. Sist jeg målte var den 2843. Har noen av dere hørt om lignende? Og hva betyr dette i praksis? Noen som vet?
Litt overrasket var jeg også over at T3 var så lavt siden jeg nettopp hadde brukt Liothyronin. Har desverre ikke fått tatt målinger denne måneden, men håper tingene har kommet seg høyere opp enn disse målingene.
Re: Anne Ma - Ny tyreoidea utredning
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Anne Ma
Anti-TG målingene mine har også minsket med over 50%. Sist jeg målte var den 2843. Har noen av dere hørt om lignende? Og hva betyr dette i praksis? Noen som vet?
Min lege tester ikke Anti-TPO og Anti-TG lenger. Dette er fordi han har allerede hatt bevis nok til at jeg har antistoffer og Hasimotos.
Antistoffer kommer og går når man har Hashimotos. Noen ganger er betennelsen der, andre ganger ikke. Noen ganger blir det bedre, andre ganger verre.
En ting er sikkert, veldig få blir helbredet for Hashimotos (om noen i det hele tatt).
Så om ditt Anti-TG og Anti-TPO har gått ned så er det normalt, neste gang kan det ha gått opp igjen.