-
svimmelhet
Hei alle der ute
Har hatt lavt stofffskifte i noen år nå og har klart å leve med det. Men nå har jeg begynt å få andre og nye plager ved siden av de andre, som svimmhelhet, sinne, aggresjon og søvnløshet.Går på en relativ høy dose med levaxin 150 mikrogram daglig. Som jeg forstår er den anbefalte dosen 1,6 mikrogram/kg og jeg veier ca 75 kg. FØler meg kraftløs og dvask i kroppen, det å gjøre noe hjemme eller gå i butikken er et sant helv----. Det er noe som ikke stemmer. Legen min er håpløs, han forstår ingenting. jeg fikk sobril sist jeg var der- det hjalp mye!!! Ny runde med prøver er tatt og jeg er nå meget spent på resultatet av den. Etter tips fra forumet prøver jeg å spise lav karbo og ta kosttilskudd. Spent på dette!!
Er det noen som har overskudd og lyst til å hjelpe meg med tips eller råd så er jeg takknemlig!!!
-
Glemte å ta med de gamle prøvesvarene
S-FTH( fritt T4) 21 (11- 23)
S-TSH 0.28 (0.35-5.0)
B- leucocytter 11.5 (3.50-11.0)
å så klart så ble det ikke tatt noe blodtrykk eller bl.s for sikkerhet skyld. tror jeg må bytte lege!!
-
Tror også at du må bytte lege. Legen min har målt blodtrykket og pulsen hver gang i det siste, men det er nok fordi jeg har hatt litt høyt stoffskifte i det siste. Svimmel kan du bli ved for lite søvn, høyt og lavt blodtrykk. Dersom legen ikke klarer tenke dette selv ville jeg spurt om han/hun kunne gjøre det.
Lykke til med bytte av lege.
-
Når prøvene mine var på det værste, kunne jeg ikke stille en gang uten at jeg følte at ting gynget som om jeg var ombord i en båt på sjøen(vanskelig å forklare)
Nå som jeg nærmer meg mer riktig dosering, så er jeg så og si helt kvitt dette problemet. Jeg var nok overdosert når dette var på det værste, men fikk i samme perioden også konstantert at jeg hadde hashimotos og har hele tiden lurt på om det var noen sammenheng her også.
Hadde jeg vært deg, så hadde jeg byttet lege, det gjorde jeg og først da ble jeg tatt skikkelig seriøst med problemene mine.
-
Heisann- kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg har fått otosclerose på ene øret, men lurer på om det kan være meniers i tillegg. det gir svimmelhet som du beskriver. Har ikke hørt at svimmelhet henger sammen med hypo symptomer. Men det kan jo stemme for min egen del. Har ofte følelse av lavt blodtrykk.
-
Er også svimmel i perioder. Det er ikke der hele tiden, men dukker opp jevnt og trutt. Jeg kobler det til stoffskiftet for jeg har aldri hatt det før!
-
jeg opplever også svimmelhet innimellom, og når jeg da forsøker å lese (f.eks her inne på forumet) blir jeg "kvalm" i halsen og får også småtåkete syn og slørhet i blikket. Blir også ganske varm. Tanken har slått meg om det er overdosering, men tror ikke det..
-
Jeg har vært mye svimmel i mange år - raver rundt som jeg på galeien til stadighet. Ganske pinlig og ubehagelig ;)
-
Det som trådstarter nevner er jo egentlig typisk for mange av oss. Jeg har bare ressonnert slik at "da virker jo ikke behandlingen" - les Levaxinen.
For det hadde jo ikke skjedd og du hadde fått igjenn ditt eget Thyroxin ?
Og da kan en jo fort bli litt småforbanna ? Med rette !
Det bånner vel i at legen trur at behandlingen virker - og det gjør den ikke ?
Jeg trur du må ta legen litt i "slipset" og ta en alvorlig prat og få`n til å forstå at du ikke har det bra nok med den behandlingen han(?) fortia gir deg.
-
Mitt råd er at legen din må ta seg kraftig sammen. Dersom han ikke har nok kunnskap selv kan han vel henvise deg til en endokrinolog. Du bør spørre for ikke alle leger tenker det selv.
Ellers er min erfaring at leger er mest opptatt av tall på prøvene, og ikke så mye av pasientens symptomer. Du får mest hjelp når prøvene dine er altfor lave eller altfor høye. Dersom de er fine og du ikke har det bra skjønner de fleste leger ingen ting og det de har og tilby deg er Levaxin.
Du kan spørre legen om å få prøve Liotyroxin, øke dosen selv om den er relativt høy, samt om å få prøve Armour. Det siste er som du kanskje vet et uregistrert preparat. Det er veldig sannsynlig at legen sier nei. Du kan bestille dette på nettet selv ( uten resept).
God Bedring. :)