Ved optimal dosering - når vil man kunne merke resultater?
Ja, jeg lurer altså på når man har oppnådd optimal dosering, hvor lang tid etter vil hypo-symptomene forsvinne. Og vil de alle forsvinne? Hvis ikke, i hvor stor grad kan man forvente bedring?
Er jo trolig undermedisinert over flere år. Oppimot 110 kg på det verste i noen år. Så litt nedover, kanskje mot 105 kg i noen år.
Medisinering: 100 mg Levaxin 5 dager i uka, 50 mg 2 dager i uka. Dog har vel siste året tatt 100 mg 7 dager i uka, noen ganger 50 mg uka før mens pga trodde hypersymtomer, men viser seg nå kanskje sliten binyrebark.
Fra mai 150 mg Levaxin på eget ansvar. Til lege 13. juni. Fra 15. juni: 100 mg Levaxin, 10 µg Liothyronin. Så etter ei uke: 125 mg Levaxin, 10 µg Liothyronin. Så etter enda ei uke: 125 mg Levaxin, 20 µg Liothyronin. Så ca i uke etter dette igjen: 150 mg Levaxin og 20 µg Liothyronin. Og jeg merker absolutt ingen forskjell. Unntatt kanskje det at jeg ikke legger like lett på meg som før.
Men jeg er fremdeles dødtrett - det brenner i hodet og øynene, og spesielt når jeg ikke kommer på trening pga varmen. Jeg verker like mye som før. Jeg er like våken på kvelden som før. Jeg har forsøkt å ta hele dosen på kvelden (ikke når jeg er oppe i så mye som nå, men tidligere når jeg tok 150 mg Levaxin). Jeg har forsøkt å dele det opp i 2 ganger, første gang 1/2 t før frokost, andre gang rett før leggetid. Jeg har et par ganger forsøkt å dele det opp i 3. Uansett hva jeg gjør, så er jeg like brennende utmattet hele dagen og like våken når vi nærmer oss midnatt.
Jeg begriper ingenting. Forresten, nå er vekta 91 kg (nevner det pga dosering).
Så hvor mye bør jeg ta? Jeg har mistet litt snørina nå, orker ikke denne brennende trøttheten lenger. Noen snakker om balansen t3 og t4. Så vidt jeg har forstått: Når man tar/øker Liothyronin, så må man også øke Levaxin. Så har det vel vært nevnt noe om at kjønnshormoner (kvinnelige?) kan kreve mer stoffskiftehormon, eller er det jeg som fabler? Jeg tar jo Trisekvens hver dag pga autoimmun "sykdom" i eggestokkene. Må jeg da ta mer Levaxin i henhold til dette?
Uff og uff, hva skal jeg gjøre?
I dag orket jeg ikke mer. Spesielt vanskelig å ta hensyn til å ikke ta kalsium og jern 2 timer i nærheten av Levaxinen. For når jeg står opp langt på dag, må tingene helst skje raskt før jeg kollapser igjen.
Så i dag måtte jeg altså få i meg noe som heter Thermo Complete fra Herbalife (denne inneholder bl.a. kalsium). Det er grønn te ++ = sunnere koffein, for jeg tåler ikke kaffe. Ã…ja, glemte, først heiv jeg innpå ei halv 1 1/2 liters Pepsi Max. For jeg orker ikke å gå på trening mer og gå og legge meg dernede i flere omganger. Folk ser jo rart på meg ;)
Så gjett om jeg har vært gira hele dagen. Har jo alltid indre skjelven. Denne blir forsterket meget av trening. Også av koffein, som jeg da vil påstå at jeg ikke tåler. Men jeg har da vært mye mer våken. Og trent mye. For jeg hadde ikke kunne brukt denne energien til noe annet. Hadde jeg blitt hjemme, hadde jeg bare blitt dårlig, angst ++ . Jeg tipper dette ligner hyper-symptomer.
Alle kommentarer mottas med takk, for jeg er rimelig forvirret (og gjett om jeg er rimelig sikker på at jeg har ME) ;)