Regulering av dose i graviditeten.
Eg lurer litt på det her med dose økning i graviditeten. Før eg blev gravid tok eg en dose på 50 mikrogram Levaxin og 90 mg Armour. Så fort eg fant ut eg var gravid (4 uke) var eg hos legen og fikk tatt blodprøve, etter prøven økte eg dosen med 25 mikrogram Levaxin. Uken etter fik eg resultatet TSH<0.03 og FT4 på 18. Husker ikke normalområdet her i farten, men 18 er højere enn det har vært på lenge. En måned etter dette tok eg en ny blodprøve, TSH var fremdeles <0.03 og min FT4 var steget til 19. Nå, 2 uker og 2 dager etter siste blodprøve, lurer eg på om eg bør øke igjen. Siste prøve var jo fin, men eg har jo kun økt dosen min med 25 mikrogram, i følge teorien bør eg jo øke enda mere med en mengde tilsvarende 45 mg Armour for å oppnå en økning på 50 %.
Formen er generelt dårlig, men det er jo vanlig når man er gravid. Eg har noen få symptomer som eg hadde i starten da eg starta med Levaxin, har hatt 2 migrene anfall og øynene mine er lysømfindtlige igjen + litt vonde ledd, men dette kan jo like godt skyldes alle de andre hormonene som raser.
Hjelp!!!