å få fart på forbrenningen
Først må jeg si att jeg håper att alt på det gamle forumet ikke er helt borte.
En eller annen lurte på hvordan en kan gå ned i vekt med Hypo. Det er jo mengder med mat som senker stoffskiftet, så jeg har lest "overalt" etter mat som kan øke det. Dette har jeg kommet over.
Bananer- inneholder mye karbohydrater, som bidrar til å øke stoffskiftet
Bønner- og andre belgfrukter er en ypperlig kilde til vegetabilske proteiner. De øker omsetningen av proteiner i musklene, og de stimulerer derfor også stoffskiftet.
Chili- er rik på capsaicin, ett stoff som påvirker det sympatiske nervesystemet, noe som øker stoffskiftet.
Gulrøtter- inneholder mye vitamin A, et vitamin som er viktig for musklene og i siste instans også for stoffskiftet.
Grønn te- har en veldokumentert effekt på fettforbrenningen
Youghurt-(mager) inneholder blant annet kalk, noe som øker fettforbrenningen, ved å stimulere nedbryting av fett fra fettcellene.
Kalkun og kylling- har høyt proteininnhold, som øker stoffskiftet.
Det står også OBS. Forbrenningen vil også øke hvis du spiser lite og ofte fremfor å innta få, men store måltider.
Dette sto i ett eller annet nr av I FORM så jeg håper det stemmer.
En kan vel finne ut litt som er øker stoffskiftet også selv kanskje, hvis en finner ut hva som inneholder masse A-vitaminer, kalk og proteiner.
Og har lest på det gamle forumet att kokosfett også kan hjelpe.
SKAL SPISE BANANER JEG OGSÃ…
Gratulerer Heisan.
Jeg skal plukke ut de matvarene som du nevnte som jeg liker. Har litt rester av kalkun fra påsken, men den er kanskje ikke mager nok ( he he). Noe må i alle fall gjøres for min del. Det er jo snart sommer. :shock: