Hej M vink11
Sikken redelighed, hva'?
Hvis din læge kender til bare halvdelen af dine symptomer, burde du fyre ham/hende på gråt papir. På den anden side, med den enorme mangel på praktiserende læger, er det ikke bare lige til at skifte læge, medmindre man har råd til at skifte til sygesikringens Gruppe 2. De samme læger, der ellers så gavmildt skoser Gruppe 1-patienter, har en helt anderledes, respektfulde tilgang til patienter i Gruppe 2.
Desuden, med din for-historie af psykiatriske diagnoser, er det "nemt nok" at affærdige et tilfælde som dit, hvilket du jo også har erfaret. På den anden side, må der være grænser for, hvad man tilskriver psykisk sygdom. Man får sgu ikke akne på det meste af kroppen, af psykiske tilstande. Heller ikke umættelig, glubende madtrang, endda uden vægtøgning, kommer af en psykisk sygdom.
Med så mange somatiske symptomer, kunne jeg vove pelsen og sige, at dine psykiske diagnoser sagtens kan være opstået som følge af fysisk sygdom, der åbenbart bliver mere og mere forgrenet (af mangel på lægehjælp), at denne knude efterhånden ikke kan løses uden specialmedicinsk ekspertise.
Med flere fortidens diagnoser følger medicinsk behandling. Er du i behandling med lægemidler nu? Og hvis du er, hvilke lægemidler indtager du for tiden, og i hvilke doser, samt hvor længe har du gjort det?
En hel del af problemer du beskriver, kunne lyde evt. som bivirkninger af lægemidler.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Gjestebruker M
Jeg er som en hundehvalp: spiser som var det mit første og sidste måltid, fræser rundt som en skoldet skid og falder så omkuld indtil jeg vågner og det hele starter forfra.
Ja! Lige netop denne sammenligning (med en hundehvalp) kunne få mig til at udbryde:
"fuldt hormon-panel i blod og urin, urinanalyse aminosyrer samt en MR scanning af hypofysen, æggestokke og binyrerne - i en aller helvedes fart, tak", hvilket leder videre til et konkret spørgsmål: har du en (f.eks. arbejdsgiverbetalt) sundhedsforsikring? Sygeforsikring Danmark? Har du råd til privat lægehjælp? Evt. i udlandet?
Multiple (med alskens symptomer tilsyneladende i øst og vest) tilstande menes af fagkundskaben, at være sjældne, men hvordan kan de være mindre sjældne, når det absolute flertal af de ganske almindelige, mindre- eller middelbemidlede patienter, særligt de kvindelige - aldrig bliver undersøgt for andet, end det mest simple, angivet på analyserekvisitionsformular? (
Kvindelige patienter får dårligere behandling end mænd i sundhedsvæsenet)
Jeg vil foreslå at du tager et par allround spørge-tests dr. hertoghed har udarbejdet for dem, der har planer om at konsultere hans klinik i Belgien. De er ikke et diagnose-værktøj, men er vejledende og ikke mindst også kan bruges til at skabe et overblik over egne symptomer, specielt når der er mange, forvirrende forskellige symptomer ad gangen.
Den første er en
alle-hormon-deficiency-test (PDF 2,38 MB) og den anden -
All-vitamins-deficiency-tests (PDF 1,4 MB). Prøv når du får tid (lyst), og fortæl hvad de viser.
Jeg vil også opfordre dig til, aldrig nogensinde mere gå til læge, uanset praktiserende eller speciallæge, uden en bisidder. Det bedste ville være, hvis du kunne have din mand med som bisidder. Jeg kan love for, at foruden at danske læger tøver med blankt at afvise patienterne, særlig de kvindelige, når der medbringes ægtemanden som bisidder, kan ægtemanden (eller samleveren) fungere også som et sandhedsvidne på, at
"konen er ikke bare..."
Og nu vil jeg repetere spørgsmål, du meget gerne må svare på, når du kan:
- Med flere fortidens diagnoser følger medicinsk behandling.
- Er du i behandling med lægemidler nu?
- Og hvis du er, hvilke lægemidler indtager du for tiden, og i hvilke doser,
- samt hvor længe har du gjort det?
--- - hvilke lægemidler (og for hvad) har du evt. fået over længere periode før i tiden i tiden?
--- - Har du råd til at blive medlem af sygesikringens Gruppe 2?
- Har du en (f.eks. arbejdsgiverbetalt) sundhedsforsikring?
- Sygeforsikring Danmark?
- Har du råd til fuldt privat lægehjælp?
- Evt. i udlandet?
Kan du have bedst mulig dag? vink11