Hashimoto's. Diagnose lavt stoffskifte i 20 år
Hei alle sammen
Jeg er 60 år , kvinne og bor i Vest-Agder
Kom over en gruppe på Facebook og der har jeg lest og spurt og gravd og fått mange gode råd egentlig, men er fullstendig forvirret for her er det så mye nytt som jeg aldri har visst om før.
Tenkte å stille spørsmål her inne også, en del fra den gruppen (kanskje alle) er sikkert medlem her også så dere får prøve å bære over med meg om jeg spør og graver her inne også og sikkert kommer frem med nye ting som dukker opp hos meg etterhvert som jeg finner ut nytt ang LS, medisinering og sist men ikke minst min egen situasjon
Har da hatt diagnose LS i 20 år
Nå er jeg visst på tur til å få for høyt stoffskifte etter hva fastlegen leser av mine prøveresultater og jeg er alldeles surrete blitt med alt det nye som jeg nå prøver å absobere
Ja det er meg i et nøtteskall
Diagnose lavt stoffskifte i 20 år
Hei "Pingvinen"
Takk for svar.
Nei prøvene er ut på dagen og etter at levaxin er tatt
Det er først nå at jeg har funnet ut at jeg ikke skal ta levaxin før blodprøver
Jeg har da brukt Levaxin i ca 20 år uten å bli helt optimal,(hadde vel da gått i ganske mange år og hanglet) men har i grunnen bare trodd at jeg måtte leve med det. Det er først etter denne prøven i sept at jeg begynte å søke etter opplysninger på nettet.
Da legen så disse prøvene i september ringte han til en spesialist på Sørlandet sykehus (er usikker på om det var Kristiansand eller Arendal og sånn som jeg forsto det så ble rådet om å kutte levaxin gitt derfra.....
De to siste prøvene ble tatt hos revmatologen jeg går til og da tok ikke fastlegen nye - men jeg vet jo nå at jeg bør få tatt flere prøver.
Har blitt rådet til å søke en lege i Søgne (spesialist) skal der til onsdag.. Men om jeg ikke får noe hjelp/råd der så vil jeg nok kontakte den legen du her nevner for dette tror jeg ikke jeg orker så lenge. Er ikke meningen å sutre, men det er vel bare sånn tenker jeg
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Pingvinen
Hei, og velkommen hit!
Jeg ville anbefalt deg og få sjekket Ferritin
gå til fastlegen.
Ferritin var tatt i september 2013 (20-250) 21
Visste ikke at det også hørte med så jeg ser jo at jeg har mye å lære. smilja1