Opprinnelig skrevet av
Eirin
Jeanette: Takk for din medfølelse og takk for at du forteller din historie. jeg har også vært inne på tanken at dette kan være revmatisk. Legen avfeide den tanken rakst med ingen hovne ledd og ingen rødhet. Det var det. CRP er tatt 2 ganger, begge ganger var verdien 3 og det var visstnok slik det skulle være :) De andre prøvene har jeg ikke hørt noe om. Han sa imidlertid at han gjerne sendte meg videre om jeg ønsket det, men at plager som muskelsmerter etc er vanlige og at de sjelden finner noen årsakssammenheng. Vi snakket samtidig om at jeg er i overgangsalderen og at dette også kan forårsake mye plager.
Jeg hadde vel en naiv tro på at, som med mange andre opplevde symptomer med denne sykdommen, så ville dette gå over av seg selv med tid og stunder. Det har også noe av det gjort, men det har raskt blitt erstattet med noe annet. Og jeg har ikke hatt en dag siden dette startet hvor jeg har vært fri for leamus, smerter av ulik art og nå da siste tilskudd at jeg føler meg muskelsvak i hele kroppen. Trøtthet og manglende overskudd er en daglig følgesvenn.
Jeg har etter lang tid med denne sykdommen og hyperthyreose, blitt så lei av leger, undersøkelser og sykehus. Men det ser ut til at jeg må bite i det sure eplet og få undersøkt det som trengs undersøkes. Takk for forslag til blodprøver. De skal jeg ta med til legen samtidig som jeg ber om henvisning videre. Jeg kan ikke gå slik lengre, selv om jeg frykter svaret på hva dette kan være. Jeg føler bare at det å komme seg til en spesialist er mer enn jeg orker akkurat nå, selv om jeg innerst inne vet at det ikke er noen vei utenom nettopp spesialistene.