Sv: Ny ... og ser ikke veien videre ...
Jo - velkommen IMAK.
Jeg vet jo om flere innen den psykiske sektor som har funnet at stoffskiftet ligger til grunn for henvisningen.
Altså flinkere på somatikk enn ..................
Men det er meget vanskelig å få tilhør for at det av og til er den veien som er den korrekte.
Jeg ble jo henvist av legen fordi min psyke forverret seg selv om jeg jo ble behandlet og blodprøvene var blitt bedre. Det tok nesten to år - så "frikjente" psykologen meg for endogene og skjulte depresjoner, uten at legen min godtok det !
Alt bedret seg når jeg skiftet ut Levaxinen til fordel for Armour Thyroid.
Samme blodverdier - nå med naturlige hormoner.
Legene har så lett for å bedømme blodprøver isteden for mennesker.....
Så vil jeg slå et sår i "gleden din".
Du har antistoffer mot kjertlen, og den vil bli helt uproduktiv og et offer for atrofien - og du vil måtte distribuere din kropps stoffskiftehormoner. Du vil måtte overta kjertlens oppgave.
Men med andre hormoner - og uten et selvregulerende system.
Og det er ikke så lett !
Dagens behandling går ikke ut på å etterligne alle kjertelens oppgaver og funksjoner, men å erstatte alle med ett eneste hormon - (attpåtil) et syntetisk produseret T4.
Man må nok si at det fungerer for mange - men hvis det ikke fungerer, så får du stopre problemer med et helsevesen du i utgangspunktet stoler fullt og fast på.
Men om den tia skulle komme......
Lykke til da IMAK !
Sv: Ny ... og ser ikke veien videre ...
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
IMAK
Men for 3-4 år siden begynte jeg å bli veldig trøtt. Uansett hvor mye "god søvn" jeg fikk, så var jeg stuptrøtt hele dagen etter. Jeg har fått store poser under øynene. Gått opp 15 kilo. Magen er skikkelig ustabil, må enkelte dager springe på do hele tiden. Har mye hjertebanken - føles som at hjertet hopper ut av brystet.
Dette er jo klassiske symptomer, som det med poser under øynene. tenk om leger hadde lært slik de gamle huslegene var, å se på symptomer! Beklager å ønske deg velkommen hit. vink11
Min anbefaling er å lese deg opp, slik at du kan argumenetere overfor legene for et bedre liv. Lær om deg selv, om din kropp, om dine hyposymptomer. Lag deg en helsedagbok, den vil du få mye glede og nytte av. Skriv der hva som er symptomene dine, hva som skjer når du øker medisiner og legger til kosttilskudd eller andre endringer skjer. Dette kan du bruke både for å lære å medisinere deg rett, og overfor legen, for å forstå mer hva som skjer.
En tøff historie du beskriverkram1