Sv: Lavt stoffskifte og bivirkninger på levaxin!
Jeg vil foreslå dig at prøve med anden medicin. Jeg har selv haft STORE problemer med medicin, jeg ikke kunne tåle pga hjælpestofferne. I hvert fald kunne jeg tåle Eltroxin, som jeg brugte i 12 år - selvom det kunne ave været bedre, blev jeg da ikke syg af dem som jeg blev, da Eltroxin blev lavet om - og som jeg senere blev af Euthyrox. Den medicin, jeg tåler bedst - og har mest ud af i det hele taget - er Erfa fra Canada. Jeg skal ikke kunne sige, om det er det samme for dig! Det kan komme an på, hvor hårdt og hvor længe, du har gået med det her.
Måske kan du have lidt hjælp i at tage en antihistamin. Det har nogle gange hjulpet mig lidt. Jeg har brugt Clarityn og Mildin. Men det bedste er selvfølgelig at finde medicin, der ikke gør det her ved dig!
Held og lykke med at finde det rigtige!
hjerte1 Nielsigne
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
AnnieG
DHEA sulfat 2,1 (1.7-15)
Ft3 4,9 (3,6-8,3)
Ft4 9.9 (8-20)
Tyroksin 86 (60-150)
S Kortisol 227 (138-690)
S Trijodtyronin 1,6 (1,2-2,7)
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Blondie
Ser det er tatt prøver i forhold til binyrene dine. Disse gies et bedre bilde av hvis de taes i spytt. Hvis binyrene dine ikke fungerer opptimalt vil ikke stoffskiftemedisinene dine gjøre heller...bare så du er oppmerksom på det hvis du skulle føle du ikke får opptimal effekt av medisisnene dine.:)
Alle de vigtigste (for tilstanden) resultater ligge pladask lavest i referenceområdet, selv blodcortisol! En spytprøve vil kun bekræfte det, tør jeg vædde på. Med den slags tal kunne jeg end ikke kravle op af sengen om morgenen.
AnnieG. Det kunne ske at du er allergisk over for et eller flere indholdsstoffer i Levaxin-pillerne. "Ved hypersensitivitet til et eller flere av innholdsstoffene kan allergiske reaksjoner forekomme, med symptomer spesiellt på huden og i luftveiene..." Sig det til lægen og forlang en prøveperiode med Euthyrox (link) i stedet og se hvad der sker. Med et TSH på 5,89 har du ikke et valg: du skal i behandling.
Hvis du gerne vil vide om dine binyerer trænger til et nærmere eftersyn (det tror jeg), kan du afprøve det ved at undlade at spise alt som indeholder hvede og sukker samt indtage 1 gr (1000 mg) C-vitamin 2 gange om dagen + gå over til kokosolje i madlavningen + fordoble indholdet af protein i din kost og ellers leve kostfedt-normalt (ikke fedtfattigt). Et par glas vand med opløst tsk af hav- eller himmalayasalt om dagen. Alt dette i 2-4 uger, jo længere jo bedre. Det er en test. Hvis du begynder at føle dig bedre på dette kosthold - har binyrerne "svaret" dig positivt = behov for binyrestøtte i en periode fremover. Sukker, hvede. "saltfattigt", "proteinfattigt" og "fedtfattigt" er "binyredræbere" og uden binyrerne - vil behandlingen ikke virke godt nok, om overhovedet.
"Med et TSH på 5,89 har du ikke et valg: du skal i behandling"
Jeg hadde TSH 7,04 for 2 uker siden, men begynte på vitaminer.. Tusen takk for god hjelp. Ja, jeg har undret meg litt over lave kortisol og DHEA verdier - noe som tyder på binyretretthet (om ikke annet). Det var faktisk jeg som bestilte disse testene (ATCH, kortisol i spytt etc) De er ikke ferdige enda. Min fastlege syntes ikke det er nødvendig siden min blodkortisol er innenfor referanseområdet. Selv om den er lav. Denne prøven ble tatt om morgenen. Lurer veldig på hva kortisolet mitt er på kveldstid da! Den må jo bli veldig lav. Jeg er bare såååå sliten. I tillegg ble jeg redd i går når jeg fikk så heftige brystsmerter. Jeg er jo fulltidsstudent og har 2 små barn. En på bare 7 mnd. Håper Heggelig helhetsmedisin er bedre enn min fastlege. Har time der 8.sept. Får klare meg uten Levaxin fram til da!
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
AnnieG
Håper Heggelig helhetsmedisin er bedre enn min fastlege. Har time der 8.sept. Får klare meg uten Levaxin fram til da!
DET var den bedste nyhed! Meget klogt af dig, ikke at vente i årevis med at tage kontrollen! Men kostholdråd mine kan du lige så godt gå i gang med med det samme. På Heggeli får du (mener jeg bestemt) det samme at vide. :mrgreen: