Sv: Hypothyreose. Type 2? Skeptisk
men det kan altså ikke være sånn at når virkningen av medisinene går ut så får jeg sånne symptomer??? hadde jeg fått disse symptomene med en gang jeg tok medisinene så hadde jeg vel tenkt at det var reaksjon på overdosering kanskje, men dette kommer jo flere timer etter inntak....jeg har lavt blodtrykk og har alltid hatt det kan jeg kanskje legge til
Huff dette hørtes ikke noe behagelig ut Mojavi.
Det eneste jeg har hatt er at hjertet hopper over
et slag og er litt urolig. Men det går fort over.
Har vært litt mer svimmel enn jeg er til vanlig
men tror det kommer av at jeg tok to vaksiner for
snart to uker siden.
Sånn var jeg også i overgangsalderen. Svetter sjelden men må ofte sette meg for blir gele i bena.
Hvis du er usikker på om du skal fortsette med medisinene
kan du sikkert ringe Oftebro på søndag. Da møter du han på telefonsvarer og du får beskjed hvilke dager han tar imot sånne telefoner.
For klart det kan være mange som opplever ting de trenger å snakke
med han om.
Du må oppdatere oss når du har snakket med han:)
Vennlig hilsen hønemor
Jeg synes det du beskriver tyder på overdosering jeg Mojavi.
Jeg skal ringe legen på fredag......har ikke vært sånn i dag...og jeg tok medisin som vanlig på morgenen, jeg er klar over at symptomene kan tyde på for mye medisin i omløp, men er det ikke rart at jeg ikke kjenner noe av det før det nærmer seg tid for å ta neste dose???? Kan kroppen reagere sånn hvis man har for lite.....altså at jeg egentlig trenger den dosen jeg tar og når hormonene begynner å synke fordi jeg snart skal ta en dose til så kommer disse symptomene??? jeg vet jo ikke, kan det ikke også være slik at kroppen bruker tid på å venne seg til at det plutselig kommer mer hormoner enn den er vant til og at dette kan gå over når kroppen får justert seg???
Det med at stoffskiftedosen påvirker hjertefrekvensen går jo via binyrene.
Det er ikek stoffskiftehormonene som direkte påvirker hjertet - det går via adrenalinet.
hmm, kan det da vær slik at kroppen skjønner at hormonnivået begynner å bli lavere når jeg snart skal ta en ny dose, derfor trykker den på med adrenalin for å sende mer hormon til kjertel??? når jeg så fyller på med ny dose roer adrenalinet seg ned???
Tja - er jo ute å grafser litt her da, me en kan jo tenke seg det.
bindeleddet mellom binyrer og stoffskifte er jo hypofysen, som jo produserer styringshormoner til begge (TSH - ACTH)
Men det hadde vært intressant å høre om noen ivrige hadde kommet over artikkler om dette samspillet ?
på det kurset som Oftebro holdt snakket han om at hvis hypofysen sendte ut signaler til kjertelen om å produsere hormon uten at kjertelen kunne motta beskjeden ville man kunne få episoder med hjertebank, hvis jeg husker riktig da. Man ville få gjentatte forsøk i kroppen på å produsere mer stoffskiftehormon som kroppen ikke kunne nyttegjøre seg, derav disse symptomene, med jevne mellomrom, hetetokter også. Det jeg jo ikke helt skjønner er hvordan disse symptomene oppstår hos meg nå
jeg snakket med legen i dag og han mente at symptomene nok skyldes blodsukkerfall fordi jeg ikke spiser ofte nok....han mente at om medisinene når en topp rundt 2 timer etter inntak og ettersom jeg får symptomene mer en 4 timer etter inntak så må det være blodsukkeret....
akkurat i kveld er jeg helt uvel....jeg har en indre uro og skjelver innvendig på en måte, føler at pulsen også er raskere enn normalt. siste dose inntok jeg klokka halv tolv og det er altså 9 timer siden
jeg har spist jevnt og trutt.....skjønner ikke hva som foregår i kroppen min nå jeg...........
Jeg har faktisk tenkt tanken på lavt blodsukkerfall jeg også.
Men rart hvis du spiser ofte. Jeg har ingen erfaring med medisiner
og stoffskifte. Det tror jeg nok du får svar på fra de som kan og
har erfart mye selv her inne, som n`Finn og Anisa.
Kanskje det har noe med hva du spiser å gjøre?
Jeg føler veldig med deg nå og forstår at du sliter.
Håper du får svar fra noen som kan mye om dette:)
Vennlig hilsen hønemor