-
Høres veldig fornuftig ut det du sier Anne Ma. Skal kjenne litt på magefølelsen eller hjertefølelsen :wink: om jeg går ned til 10 Lio om dagen. Kanskje jeg gjør det, kan jo bare gå opp igjen de 10 senere igjen.
Tusen takk for din høyt verdsatte mening :D
-
:D Du er hjertelig velkommen Stina :D
-
Jeg har tenkt litt på dette, og jeg har bestemt meg for å endre dosen ;)
Vil bare kikke ei gang på T4/T3 kalkulatoren for moro skyld. Kris var jo grei å finne den fram til oss sist vi snakket om det:
http://www.stoffskifte.info/selvhjelp.html - Range Calculator
Da blir T4 92,22% og T3 122,22 - sånn ca i tråd med det jeg mistenkte.
Husker ikke i hvilken tråd jeg tok det opp sist, men da gikk i alle fall T4 forbi 100, og nå er det T3. Så vidt jeg husker, så sa Kris at det optimale var å ha begge på ca 75%.
Derfor vil jeg kutte 10 µg Lio om dagen. Også fordi det kan være farlig for hjertet. Dessuten hvis det er slik at Lio skal gi litt varme i kroppen (selv om jeg ikke har merket noe til det), så vil jeg heller øke dette igjen når vi får kaldere tider.
Nå har jeg også hatt uka før mens. Da blir jeg som alltid - likegyldig hvor mye eller lite Levaxin og Liothyronin jeg tar - veldig "hyper" - PMS - eller hva det er. Så jeg har igjen "roet" meg på kun 100 µg Levaxin i et par dager. Jeg vil etterhvert også vurdere større forskjeller i doseringen i løpet av måneden, evt året. Jeg vet at det er stikk i strid med all logikk, men det er visst kroppen min også, så.... Hvis det er en krigføring mellom f.eks. østrogen og thyroxin som pågår, så får jeg heller hjelpe østrogenet denne uka og så evt ta igjen dette resten av måneden. Men jeg vet jo ikke egentlig... :roll:
Men f.o.m. i dag går jeg da på: 150 µg Levaxin og 10 µg Liothyronin ;)