Det er nesten toppen av lykke og få tørre varme klær på seg, og sitte foran en varm og god ovn etter og ha blitt kald og våthjerte1
Printable View
Det er nesten toppen av lykke og få tørre varme klær på seg, og sitte foran en varm og god ovn etter og ha blitt kald og våthjerte1
Frøene mine spirer! Det hjalp og huske og så dem...:oops:
Jeg elsker og tusle med småplanter og drive dem frem til sunne kraftige planter. hjerte1
I tillegg til gleden over småplantene, kan jeg kose meg med lukta siden urter lukter deilig, og så kan jeg glede meg til og spise dem etterhvert :mrgreen:
Jeg fikk en ny orkide av min kjære mann i dag hjerte1
Ser ut som jeg har utrolig mye og være glad over...ikke mange av dere som finner positive ting i hverdagen?
Jeg samler på ord - fant dette å fryde meg over:
Hvis en inkompetent læge forsøger at skrotte dig eller en af dine ved for eksempel at sende vedkommende til kolbøttefabrikken
Fantastiske uttrykk dere dansker har! :lol:
Hva betyr det på norsk?
Kjenner ikke uttrykket "skrotte" eller "kolbøttefabriken"
Hentet min første Thyorid idag. hjerte1
Jeg har en deilig dag; ingen kramper, følinger eller annen dritt, og når jeg nå har spist lunsjen gubben lager, skal jeg ut og ta meg en spasertur:mrgreen:
"Skrotte" er det samme som f.eks. "kassere", og "skrot" er det samme som "kasseret gods". Man kan f.eks. "skrotte" en gammel bil, eller også kan man "skrotte" dårlige venner... Forgæves forventninger eller uforløste håb kan også "skrottes" dvs. opgives. Selv om ordet "skrotte" ikke er et slangudtryk, kan det slang-anvendes alligevel.
Udtrykket "kolbøtte" er det samme, som det norske "kollbøtte" dvs. gjøre rundkast, stupe kråke eller slå kollbøtte.
"Kolbøttefabrikken" er et slangudtryk for en psykiatrisk institution, (underforstået) man hører til, når man slår mentale kolbøtter (tosset, psykisk ustabil) eller hvor psykisk friske, kan blive fejlbehandlet til at slå mentale kolbøtter = bliver psykisk syge af at være på (denne) kolbøttefabrikken.
Man kan f.eks. også kalde en arbejdsplads med dårligt psykisk arbejdsmiljø for "kolbøttefabrikken", fordi man bliver ødelagt af at arbejde der... Dårligt ledet skole med mobning, kan også kaldes for "kolbøttefabrikken".
Prøv at slå ordet op på den danske Google http://www.google.dk og se, hvad der dukker op af eksempler på anvendelse af dette udtryk. Det er ikke så lidt, der kommer frem... :mrgreen:
Det er kveld
Jeg har hatt min første gode dag på 6 cortef .
På vann treningen i dag var kroppen fin. De to siste gangene var jeg "råten".
Har også vasket en liten felles gang og handlet mat, enda er jeg ikke kjempesliten.
For en kveld
vink11
Fikk bud på døren helt uventet. Det var kost å få pakke :lol: