Sv: Jeg har "alle" symptomer på lavt stoffskifte, men legen sier prøvene mine er bra.
Heisann:lol:
Bruker nå 2,5 grain med Armour. Kroppen er absolutt med men det jeg stusser på er at kroppstempen min syker og synker.
Førstegang jeg var hos Øverbye i Arendal, fikk jeg beskjed om å måle temp under arm i 28 dager ogregneutgjennomsnitt. Dette ble da 35,1. Øverbye konkluderte at jeg må ha mere medisin.
Nå er dette 3 uker siden, gjennomsnittmålong nå de siste 3 uker er 34,4!!!! Dvs jeg synker jo på temp enda jeg øker medisin? Hmm
Noen som kan kommemed innspill på dette?
Sv: Jeg har "alle" symptomer på lavt stoffskifte, men legen sier prøvene mine er bra.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
tussemaja
Heisann:lol:
Bruker nå 2,5 grain med Armour. Kroppen er absolutt med men det jeg stusser på er at kroppstempen min syker og synker.
Førstegang jeg var hos Øverbye i Arendal, fikk jeg beskjed om å måle temp under arm i 28 dager ogregneutgjennomsnitt. Dette ble da 35,1. Øverbye konkluderte at jeg må ha mere medisin.
Nå er dette 3 uker siden, gjennomsnittmålong nå de siste 3 uker er 34,4!!!! Dvs jeg synker jo på temp enda jeg øker medisin? Hmm
Noen som kan kommemed innspill på dette?
Hei Tussemaja xx4
Blir du også testet for binyretretthet? Ellers råder jeg deg til å lese innlegget til Thomas spesielt tråd #5 xx2:
Sitat:
Sv: Blir bare verre og verre ved nedtrapping av Liothyronin og Levaxin
BINYRETRØTTHETEN er svaret på min "mystiske" tilstand som har plaget meg konstant, hver dag, hver eneste time og hvert minutt, i over 2 år nå. Det var altså ikke verre enn det. Det gjaldt bare å finne en lege som var kompetent nok til å finne ut av det! Og det gjorde vi!
Mange hypotyreose-pasienter melder om bedring i formen etter oppstart med syntetisk stoffskiftehormon. Men omtrent like mange melder også om en forverring av tilstanden etter et visst antall år. For meg fungerte det syntetisk stoffskiftehormonet svært bra i de første 4-5 årene, men så begynte det å gå nedover. Sakte men sikkert.
Etter 10 år, sa kroppen Stopp! - Jeg fikk binyretrøtthet, og plutselig ble det andre stoffskiftehormonet jeg tok (T3) veldig hardt mot hjertet mitt.
Jeg holdt på å dø av hjerteflimmer pga. at cellene ikke ville slippe inn T3, og lot T3'et bli i blodbanen.
Dette ga meg en haug av symptomer, og mange der ute vil sikkert kjenne seg igjen når jeg sier at jeg ble; Stresset, fikk angst, hjertebank på nettene, var konstant urolig i kropp og sinn, hadde rask hvilepuls, m.m.
byebye1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Elbeth
Hei Tussemaja xx4
Blir du også testet for binyretretthet? Ellers råder jeg deg til å lese innlegget til Thomas spesielt tråd #5 xx2:
byebye1
Hei og takk for svar :)
Tror ikke jeg er sjekket for binyretretthet?
Men de symptomer som Thomas ramser opp har ikke jeg..
Men jeg har visst anti Tg på 563. Aner ikke hva ref verdi er for det finner jeg ikke noen steder.
Og dvs at transporten av hormon er svekket. (klarer ikke å finne noe info på nett om dette :()
Klem Tussemaja :)