Ja, det er mer enn hva thyroid fra Erfa koster. Den ligger på rundt 1700 NOK for 500 125 mg
Printable View
:shock: dobbelt op af det, jeg giver. Og mere til.
Hold da kæft ... Så er jeg ikke længere så ked af ikke at have recept. Hvor er det dog dyrt. Gav 110$ for 1000 stk 1 grain Thyroid-S sidst jeg købte (og 30$ i forsendelse). Der måtte godt komme lidt konkurrence på dét marked ...
"det heldigvis snart er slut"
HAR DU STYR PÅ DIT STOFSKIFTE?
Under denne overskrift har den danske Thyreoidea Landsforening afholdt en Temadag den 23. maj 2012 på Århus Universitetshospital i Skejby. Et af programmets 10 punkter var emnet "Hvad bringer fremtiden", varetaget af overlæge, dr. med. Steen Bonnema, Odense Universitetshospital. Hvad den gode doktor havde at dele med tilhørere kan nydes her, men det mest interessante i sammenhæng med overskriften "Hvad bringer fremtiden" og denne tråd - var hvad Bonnema sagde i spørgetiden efter foredraget...
Ja, hvad bringer fremtiden?
"Det heldigvis snart er slut," sagde Bonnema...
Hvad er slut, hr. Bonnema?
Thyreoid fra Glostrup Apotek.
På spørgsmål om muligheden for behandling med Thyroid fra Glostrup, stillet af en tilhører - svarede Bonnema (ordret citeret): "det heldigvis snart er slut".
Hvad vidste hr. Bonnema dengang i 2012, som vi ikke vidste? Eller rettere: hvordan kunne Bonnema vide allerede for 2 år siden, at "det heldigvis snart er slut" med at producere Thyreoid på Glostrup Produktionsapotek?
Havde mon hr. Bonnema og kumpanerne fra Dansk Thyroidea Selskab haft en finger med i spillet om at fjerne behandling med Thyroid fra danske lavtstofskifte patienter?
Hvordan ellers, og på hvis foranledning har Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse overhovedet startet denne sag, hvis ikke Bonnema og kumpanerne fra Dansk Thyroidea Selskaballerede i 2011/2012 - i dybeste hemmelighed har taget kampen op mod denne, hele tiden voksende pres fra "den lille gruppe af patienter der fortsat oplever symptomer på trods af normalisering af blodprøverne, selv om de fleste patienter med lavt stofskifte trives med standardbehandlingen med T4 – (Eltroxin eller Euthyrox)" (citeret efter overlæge Birte Nygaard fra Endokrinologisk afdeling på Herlev Hospital).
Vi bliver ved med at høre gentaget til bevidstløshed, at det kun er en lille gruppe der øjensynligt ikke kan hjælpes med Eltroxin eller Euthyrox... Hvis denne gruppe er så "lille" - hvorfor overhovedet køre de største kanoner i stilling og involvere endda et af danmarks største ministeríer... ? For at tryne en sølle "lille gruppe" patienter, der takket være Thyreoid fra Glostrup har set lyset, efter (op til) mange år tilbragt i mørket pga. dårlig behandling med dårlige lægemidler?
Eller er sandheden snarere den, at denne "lille gruppe" for hvem den traditionelle, syntetiske behandling har fejlet så overvældende - i virkeligheden er så stor at selveste Dansk Thyroidea Selskab tvinges til ordvalg som "den seneste tids overvældende antal henvendelser fra både læger (fra såvel primær som sekundærsektoren) og patienter..."
Spørgsmål er så... hvad skal mon denne "lille gruppe" gøre med deres liv fremover, hvis det lykkes Bonnema og kumpanerne fra Dansk Thyroidea Selskab, og deres medløbere i Thyreoidea Landsforeningen ("at tie er at samtykke") overtale Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse til at nedlægge forbud mod magistrel fremstilling af Thyreoid på Glostrup Apotek ?
Indtil videre har Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse ikke nedlagt forbud mod produktionen af Thyreoid i Glostrup. Ministeriet nøjes i stedet med et forbud light. Fremadrettet vil Ministeriet stille krav om, at der for hver enkelt patient skal fremover søges Sundhedsstyrelsen om tilladelse til behandling med Thyreoid. Resultatet bliver helt bestemt, at antallet af læger med personlig integritet og modet til selv-afsløring som Thyreoid-læger, vil falde markant... Danske læger er i forvejen ikke ligefrem berømte for at stå last og brast med deres patienter, vel?
Forhåbentlig orker Glostrup Apotek tage endnu en tørn i kampen om Thyreoid for danske syge... men vi må erkende at dette er en kamp mellem David og Goliath... og at det fortrinsvis er i Biblen, at de små vinder over de store og mægtige. Vi kan ikke tage noget for givet...
Fra 1978 til 2007 døde jeg en langtrukken død, de 29 år jeg var en Eltroxin-patient. For hvert år jeg blev ældre, fordobledes farten hvormed min krop og min forstand forfaldt. Stille og roligt døde jeg socialt, min uddannelse blev mere og mere ubrugelig, min økonomi ramte bunden og min familie var ved at gå i opløsning... til det hele vendte i 2007, da jeg med de sidste rester af forstand og fornuft har fyret alle læger, skyllede Eltroxin i kloakken og begyndte behandle mig selv med Thyroid fra udlandet. Hvis nogen har forudsætninger for at kunne forstå de mennesker, der i dag frygter morgendagen uden deres Thyreoid-piller fra Glostrup - er jeg en af dem.
Jeg vil aldrig kunne lære at forstå den sadisme forklædt som lægehjælp i dagens Danmark... som får en speciallæge som Bonnema til, forventningsfuldt at glæde sig til at syge mennesker bliver frataget deres livsvigtige behandling. En læge der glæder sig til andre menneskers fremtid fuld af lidelse... som han og hans lige er og forbliver ansvarlige for. Uden at det rører denne hvide mafia det mindste.
I dag har jeg truffet en beslutning... Hvis Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse virkelig gør alvor af truslen om at lægge hindringer i vejen for behandling med Thyreoid fra Glostrup, vil jeg indenfor en overskuelig fremtid begynde at oprette hade-hjemmesider mod syntetiske T4-lægemidler, på alle skandinaviske sprog og på engelsk. Via Search engine optimization (SEO) vil jeg sørge for, at hovedparten af alle skandinaviske søgninger på almen information om syntetiske T4-produkter vil føre til kritisk, veldokumenteret forbrugerinformation om syntetiske T4-produkter. På samme måde og ad de samme veje jeg før var med til at sprede ordet om Thyroid-lægemidler - vil jeg nu sprede sandheden om fake-T4.
Der foreligger mere end rigeligt indhold at fylde disse hjemmesider med - ikke mindst medicinsk forskning og andre solide, fagmedicinske omtaler af syntetiske T4-lægemidler, der dokumenterer, at virkningen af de syntetiske T4-lægemidler er voldsomt begrænset og skamløst overreklameret. Tillige med at forbløffende mange syge oplever ringe eller ingen virkning af den syntetiske behandling. Der er rigeligt at skrive om og der er rigeligt med forskning at citere...
Den skolemedicinske lægestand har længe haft monopol på at formidle sine egne versioner af "forbrugeroplysning" om syntetiske T4-produkter til lavt-stofskifte-patienter. Tiden er inde til at bryde dette monopol.
Jeg har set 1 min og 30 sek - for pokker hvor hans væsen fremstår arrogant.... hmm, gav op efter knap 4 min.
Anisa, var der ikke tidligere noget med, at OUH var begyndt at se positivt på Thyriod? Hvis det er sådan, så er de ikke enige derovre.
Det er alligevel meget, at de har så meget magt (og temmelig uhyggeligt), fordi der er flere endokrinologer, der har set lyset i Thyriod. Tænkt at mangle sin nysgerrighed så meget, at man ikke et øjeblik tænker "hmm, hvad sker der hos de patienter?".
Hvad kan vi/jeg gøre? Skal vi alle skrive et brev til Ministeriet for sundhed og forebyggelse med en oversigt over vores erfaringer? Jeg gjorde til det det ambulatorium, jeg var tilknyttet i håb om, at det kunne hjælpe os i den rigtige retning.
Anisa, lige et spørgsmål mere - ved du fra hvornår, der kræves en tilladelse fra Sundhedsstyrelsen? Er det tilbage fra før 2014 eller er i det i løbet af i år?
hjerte1 Tina
Jo før du setter denne ideen ut i livet, dess bedre. Hvis denne prosessen er i gang er det muligens lettere å avverge den enn å få produksjonen tilbake. Eller; Lett er det jo ikke, men kanskje det er større mulighet til å opprettholde produksjonen av Thyroid fra Glostrup.
Jeg skjønner at det vil kreve en enorm jobb, men det er nettopp det du sier her som er veien å gå. Produsentene av syntetisk medisin bruker denne metoden, og den er veldig effektiv.
Så Anisa hjerte1 Om du har energi og tid er det bare å sette i gang. Jeg skulle ønske du klarte dette uten å vente på Ministeriet for Sundhet og Forebyggelse.
Hej Tina hjerte1
På OUH regerer og hærger Hegedus og Bonnema. Hvor Hegedus og Bonnema har magten - er alt håb ude. Så hvís nogen på OUH er "begyndt at se positivt på Thyreoid" er det sket i dybeste hemmelighed og varer ikke ved. Det er nemlig med udgangspunkt i Hegedus' og Bonnemas' personlige korstogt mod T3 og mod Thyreoid, at praktiserende læger i Herning, Holstebro, Ikast-Brande, Ringkøbing-Skjern, Struer og Lemvig kommuner blev frarådet at behandle patienter med T3-kombinationen eller med Thyreoid ( https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=16725 ). Det ville være underligt, hvis ikke også praktiserende læger i andre Regioner blev tilsvarende "frarådet".
Jeg ved det ikke, men taget i betragtning hvor glade vores myndigheder - i det hele taget er for regulerin ger med tilbagevirkende kraft, kan jeg ikke forestille mig andet end at alle fremtidige udleveringer skal ledsages af en individuel godkendelse af behandling for hver enkel patient. Jeg har dog hørt i dag, at denne forhandling mellem Apoteket og sundhedsmyndigheder fortsat er i gang. På den anden side, hører jeg at "nye" patienter med "nye" recepter afvises af deres lokale apoteker allerede...
Hej Lisbeth hjerte1 Det er ikke noget, man lige kan ordne i en håndevending på en eftermiddag, så uanset hvor fingrene klør efter at komme i gang, er det nødt til at blive forberedt... Men allerede er jeg blevet skældt ud af flere, som mener at jeg er "grov" og "brutal", fordi det er synd for alle som allerede er i syntetisk behandling. Jeg kan ikke rigtig se at det skulle være mere synd for dem, end det er synd for alle de andre, som hindres i at blive behandlet med Thyreoid pga. disse lægers distribution af myter. Jeg er derfor nødt til, mentalt at forberede mig på både at blive rost af nogle og forhadt af andre.
Når næsten 100-års historie bag Thyroid-lægemidler ikke kan vinde gehør i lægekredse, kan man lige så godt ophøre med at spilde tiden med forsøg på at kalde lægestanden til fornuft. Det vil være langt mere effektivt, i stedet at gå i flæsket på deres yndlingsbehandling, splitte den i atomer og udstille denne behandlings reelle og dokumenterede utilstrækkeligheder. Der er SÅ mange mennesker i mislykket syntetisk behandling, at det skal nok få dem til at tænke... når de erkender at deres endeløse og forgæves vej til bedring, i virkeligheden skyldes deres syntetisk behandling, leveret af deres forstokkede læger. :sad:
The most powerful weapon on earth is education and the human soul on fire. xx9
Ja, jeg skjønner at det krever mye av deg å gjøre dette. Det er rart med det som sitter forankret i ryggmargen til folk. Det er ikke nok med at de tror fullt og fast på det myndighetene sier og mener, men stakkars deg hvis du prøver å formidle noe annet. I stedet for å respektere at andre har et annet syn prøver de å kvele deg i ditt forsøk.
Jeg hadde ikke selv orket dette, så jeg får prøve å heie på deg etter beste evne hjerte1
Jeg har her til morgen forsøgt at finde ud af bare lidt mere i denne sag, og jeg faldt over en artikel på Helle Sydendals blog, hvor hun skriver at Steen Mejgaard fortsat arbejder på sagen.
Hun skriver også, at han får mange mails fra patienter pt., og det holder ham i gang med at kæmpe for retten til at producerer Thyriod.
Jeg vil derfor her i week-enden sende en mail til ham også. Jeg tænkte, at måske I andre Thyriod brugere, som ikke har gjort det endnu, vil gøre det samme. Mailadressen til Glostrup findes på hjemmesiden her.
I Helles blog står følgende:
"Der er nemlig regler for, at et lægemiddel ikke må fremstilles magistrelt, hvis det kan erstattes af et lægemiddel, som markedsføres af industrien. Så kræver det en særlig tilladelse." Der har vi industrien igen, de har en stor magt desp2
Så jeg tænker, at det gælder om at give ham alt den opbakning og skyts i form af gode historier, han kan få til sin kamp for retten til at producere Thyroid magistrelt.
hjerte1 Tina