Mitt Balder besøk, lymfedrenasje, høyt blodtrykk
I begynnelsen av mai tok jeg turen til hjemlandet Norge, for å besøke familie og venner, og også får å ta en tur på Balder.
Som de fleste her vet så har jeg Hashimoto, B12 mangel og har hatt problemer med Kalsium mangel. Jeg sliter også med for fet lever.
Jeg har vært under behandling side mars 2005. Og ting har blitt bedre, mye bedre. Men det er flere ting som kunne ha blitt enda bedre.
Så jeg tok turen til Balder, der ble jeg sugd tom for blod.
For noen uker siden så tikket alle slags blodresulteter hjem i postassa til min far:
- den bekrefter stoffskifte problemer, og også hashimotos
- den bekrefter B12 mangel, selv om jeg bruker sugetabletter, er det for lavt
- jeg har for høyt kobber i blodet
- jeg har høy CRP (betennelse sjekk i blodet)
- jeg er fremdeles positiv for Epstein Barr virus (fra begynnelsen av 1990 tallet)
- det var noen andre prøver som var positiv for betennelse
- jeg har høyt fastende insulin (116, hvor høyeste grense er 120)
Og så kommer det verste, matvare intoleranser:
- gjær, bakegjær
- gjær, øl
- tranebær
- alfalfa
- havre
- bygg
- hvete
- sopp
Jeg skal tilbake til Norge (bryllup) og Balder i begynnelsen av Juli. Det blir spennende å se hva legen (Ljøgodt) har å si om dette.
I mellomtiden så har jeg begynt med lymfedrenasje. Jeg sitter fast og full med vann. Mitt egent personlige svømmebasseng liksom :) Det er vistnok ille i følge fysioterapeuten som behandler dette.
Jeg har også høyt blodtrykk, håper dette kan bli lavere med lymfedrenasjen.
Det hender jeg gir meg selv sportsmassasje i gave.
Ved siden av dette så trener jeg 3 timer i uken: fitness og pilates.
Så jeg holder meg positiv til verden... men det er skikkelig trist at jeg må slutte å spise pizza, pasta, brød etc... verden er liksom ikke helt snill med meg :)
En veldig fin gladmelding: min nye fastlege i Nederland har vedkjent at jeg har stoffskifte problemer. Hun har gitt meg 25% økning av T4 tabletter, mens spesialisten sa alt var bra... Jeg var utrolig positivt overrasket :)
Jeg skal holde dere oppdatert!
TSH synker, men FT4 går nesten ikke oppover...
Heisann,
I midten av mai ble Thyraxen min hevet fra 100mcg til 125mcg. Ca 6 uker etterpå hadde jeg en sjekk hos legen som viste litt rare prøve resultater.
14 mai (husker ikke referanseområdet 100%):
TSH 1.7 (0.2 - 4.0 ca)
FT4 15.4 (12 - 24 ca)
26 juni:
TSH 0.65 (0.2 - 4.0)
FT4 16.5 (12 - 24)
Det ser ut til at TSH reagerer helt fint på 25% forhøyning. Men FT4 reagerer ikke like bra.
Er det flere som har opplevd dette? Noen som har en ide hvorfor FT4 ikke går mye oppover?
Ved forrige forhøyning i November 2006 gikk jeg fra 75 til 100.
Da ble jeg super hyper og FT4 var på ca 25, mens TSH var 0.05 eller lignende.
Takk takk :)
Siv Cath
5 kilo på en måned etter gluten- og gjærfri kost
Heisann alle sammen,
I Mai fikk jeg vite at jeg hadde en del matvare intoleranser. I juli så fikk jeg vite hva jeg måtte kutte ut å spise i tillegg til det jeg hadde intoleranse for (gjær, glutenprodukter, eddik, ost, nøtter, melk, sukker, etc etc etc).
I løpet av August måned så gikk jeg ned 5 kilo (uten å egentlig merke det, for jeg var så opptatt av å flytte hjem fra Nederland og avslutte jobb etc) på denne dietten.
Jeg tørr ikke å håpe for mye på å gå ned videre 5 kilo pr måned, men blir det ett par kilo pr måned hvis jeg fortsetter å følge dietten, så er det klart at den virker.
Ikke bare er magen min mye bedre, jeg føler meg mer opplagt også. Samt at jeg har en del mer energi. Kroppen har mindre væske inhold... og forhåpentligvis er det fettet, og ikke musklene, som forsvinner :)
Tenkte jeg bare skulle dele det med dere! Kanskje det er flere som bør vurdere å sjekke seg for intoleranser i matveien?
Siv Cathrine