Sv: Hypothyreose. Type 2? Skeptisk
mojavi, det er helt vanlig å dele opp både levaxin og spesielt liothyronin.
Faktisk så er det best å dele opp liothyronin i kvarte og ta en kvart om morgenen og en kvart til lunch.
(men jeg vet om folk som tar morgen og sent om kvelden)
Og legene er jo også bekymret for store ft3-topper hvis man tar alt samtidig.
PRofessor Dr. Ridha Arem har også denne oppdelingen i sin bok The Thyrodi solution. Og gjett hva han bruker? Ofte Thyroid...
Jeg tar 25 mikrogram, en halv tablett Levaxin nå og 10 mikrogram liothyronin om morgenen og det samme til lunsj, etterhvert er det meningen at jeg skal trappe opp for å ta det samme på ettermiddagen også.
Foreløpig merker jeg ingen bivirkninger, vanskelig å si om jeg merker noen virkning i det hele tatt, selv om jeg innimellom føler meg mer opplagt,,,,,det kan være placebo også :)
kan det være at 10 mikrogram liothyronin er for mye mener du Nora????, jeg har 20 mikrograms tabletter som jeg deler i to....
Normalt tar man en kvart to ganger om dagen, muligens tre, og måler hva det blir i blodprøvene. Pleier å være brukbart hvis ft4 er bra også.
Men noen er annerledes og trenger mer, og vi har sett at noen Oftebro-pasienter tar flere liothyronin-tabletter om dagen....
En ny teori er at deres reseptorer er tettet igjen av noen inflammasjonsproteiner og de trenger slike doser....se min posting om xmrv.
jeg har nå tatt medisinene mine i litt over en uke.
jeg har i lang tid hatt problemer med treg mage, men helt siden første dag jeg har tatt medisinene har jeg nå vært på do hver dag mot normalt for meg en gang i uken...
det føles som om det er en prosess som foregår i kroppen som gjør at ting skjer fortere, merker ingen andre virkninger eller bivirkninger, da er vel alt som det skal være kanskje???
Hei Mojavi!
Jeg har tatt medisinene i to uker nå og opplevde det samme som deg at magen fungerer bedre.
Det første som slo meg var at nå begynner det å skje noe i kroppen min.
Så får håpe det:)
Ingen bivirkninger hos meg heller. Skal øke dosen til tre ganger om dagen i morgen.
Spennende tider vi går imøte:)
Ønsker deg lykke til videre med behandlingen:)
Vennlig hilsen hønemor
var vi kanskje på det samme kurset tro??? Oftebro???
Ja kanskje vi var på samme kurs:).
Jeg var på kurs med Oftebro 24 Oktober. Det tok ca en uke før jeg fikk resept på T3 og T4.
Var litt utolmodig med å komme igang, så tiden fra jeg var hos han første gang og til jeg fikk begynne med medisiner var lang som et vondt år:).
Nå er vi i gang begge to og får følge med på hvordan dette drar seg i vei for oss begge:)
Vennlig hilsen hønemor
joda, vi var på samme kurs hehe, deilig å kunne ha kontakt med noen som var der samtidig, jeg fikk også min rundt den 30 okt, men jeg avventet oppstart fordi jeg skulle på en reise og var litt engstelig....det er spenndende, jeg er litt nedstemt i dag fordi jeg har hatt så masse synsforstyrrelser, migreneaura, uten migrene....men ellers merker jeg ikke noe spesielt som kan relateres til medisinene,.. håper opptrappinga di går fint da, jeg følger like etter...:)
Har du hatt det før, så bør en vel undersøke ?
Er sikkert vanskelig å finne ut hva det er.
En venn hadde det slik du forklarer, men kanskje av en annen årsak ?
Det var en vanncyste som lå like ved binyrene og som trykket adrenalin ut i blodet når han reiste seg fra en stol el.l.
Og det tok flere år å finne ut.