Kunne du være en goding og opplyse navnet på denne Bomben (les: livsfarlig!!!) av en endokrinolog :?:
Printable View
Lægen til patient: Hvor er det synd for dig, at Eltroxin ikke virker for dig.
Patienten til lægen: Men jeg har hørt om, at andre i samme situation bliver meget bedre af naturlig Thyroid fra apoteket i Glostrup.
Lægen til patient: Jeg kan ikke give dig recepten på Thyroid fra Glostrup fordi den indeholder calcitonin, og calcitonin er kræftfremkaldende.
Patienten til lægen: Det kan jeg ikke forstå... frisk skjoldbruskkirtel producerer jo både T4, T3 og calcitonin
Lægen til patienten: Det kan godt være, men du får ikke recepten på Thyroid hos mig, fordi i min Lægemiddelhåndbog står at calcitonin er kræftfremkaldende. Det er til dit eget bedste, at du fortsætter med Eltroxin.
Patienten: help1
Skrevet på baggrund af flere autentiske, enslydende beretninger fra de danske lægeklinikker.
Disse fornemme, akademisk uddannede læger kan ikke skelne mellem menneskers egen-dannet calcitonin og det syntetiske, såkaldte "laksecalcitonin" i lægemidlet Miacalcic®
Hvad lærer de på deres "lægeskoler" er mig efterhånden en gåde! :sad:
I dag leste jeg på nettet om et menneske som hadde vært på laboratoriet og tatt blodprøver. I samtale med helsepersonell om forholdet mellom T4 og T3 ble denne forklaringen gitt: "Det har med høyt eller lavt stoffskifte å gjøre, T4 er høyt stoffskifte og T3 er lavt".
Bevare meg vel! help1
Forummet her er ret så frit for den idioti, man finder mange andre steder, når det gælder stofskiftet. Ingen grænser for det fis, der lukkes ud i debatterne på netdoktor, fx ...... gok1
Jeg har læst om
en, der har fået forringet sit syn fordi hun en gang havde en læge, der ikke kunne læse en blodprøve; når tsh'en steg, mente han, stofskiftet var ved at blive for højt - så væk med medicinen.
Så man MÅ vide, hvad tsh er for en ting. Bare for at ta et eksempel.
EDIT/Mod: redigert/kopiert fra tråden: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=15895
Hittat på webben idag:
"FT4 bör vara låg, annars du är överdoserat."
"TSH-värden visar om sköldkörteln producerar tillräckligt med jod, eller inte."
Det er så mange rare forklaringer på dette med stoffskiftet at man kan bli helt matt.
Så langt har jeg møtt to leger som har bedt meg redusere Levaksinen fordi TSH var for høy og en lege som lurte på om jeg ikke ville prøve migrenemedisin for og kanskje bli friskere av stoffskiftet.
Jeg har læst i dag i en privat dagbog (derfor linker jeg ikke) om følgende fortolkning af stofskiftestatus iflg. blodprøver, leveret af en norsk læge til en patient med TSH på over 100:
"Ifølge legen hennes har hun litt høyt stoffskifte med en FT4 på 9,9 og burde ikke være trett men heller oppskjørtet og rastløs fordi stoffskiftet var for høyt."
For mig at se, ser det ud til, at denne læge er i fuld gang med at tage livet af denne patient. Hvor mange mon andre patienter med lavt stofskifte, har denne læge hidtil... begravet?
Sitat:
Vi burde lage en egen spalte hvor vi henger ut de aller verste forsøk på å forklare hva hypothyreose er av fagfolk.
Doctor’s Hall of Shame
Why does this page exist? To give a variety of actual, real-life statements, both humorous and pitiful, made by doctors and reported by their patients…. and why so many knowledgeable patients are forced to fire them and find a much better doctor! Laugh…or cry!
From 2006 to the present!
→ Stopthethyroidmadness.com