Sv: Thyroid USP til danskere
Tak admin! :oops:
Jeg svarer lige: "€#)/%=€#%€&€#"!!!
Jeg læste det tre gange, fordi jeg tit laver fejl i sådan noget (Øøøøh... Det er derfor, jeg har lavet oversigten).
Ved ikke, om jeg har fået sagt det? Jeg har sådan en piskesmældsskade (og måske subklinisk hypothyreose siden barndommen) :lol: :lol:
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Luuna
Jeg har lavet en oversigt til mig selv for at kunne holde øje med min dosis. Den ser sådan ud for en 30 mg. tablet:
1 grain = 30 mg.
1 tablet = 60 mg. = 2 grain
1/2 tablet = 30 mg. = 1 grain
1/4 tablet = 15 mg. = 1/2 grain
1/8 tablet = 7,5 mg. = 1/4 grain
Jeg har lest at 1 grain = 60 mg, og at grain egentlig er en gammel måte å regne i krutt på.
Det må derfor være viktig å ha dette klart for seg når man skal bestille enten 60mg = 1grain eller 120mg = 2grain.
Sitat:
Da må utregningen bli:
1 tablet = 60 mg. = 1 grain
1/2 tablet = 30 mg. = 1/2 grain
1/4 tablet = 15 mg. = 1/4 grain
1/8 tablet = 7,5 mg.= 1/8 grain
hjerte1-lig hilsen Elbeth
Ja, mange gange undskyld Elbeth! Tak.
Admin har lige rettet det... Jeg har det med at kløjs i tal og kunne således med fordel have holdt mig til det, der var vigtigst for mig selv: Mg.!
Men ved fælles hjælp har vi så nu en tabel, som kan bruges, hvis man f.eks. er på eller skifter til Armour...
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Luuna
Ja, mange gange undskyld Elbeth! Tak.
Admin har lige rettet det... Jeg har det med at kløjs i tal og kunne således med fordel have holdt mig til det, der var vigtigst for mig selv: Mg.!
Men ved fælles hjælp har vi så nu en tabel, som kan bruges, hvis man f.eks. er på eller skifter til Armour...
Helt i orden Luuna. Jeg ser at Admin har rettet tallene bare fem minutter før mitt svar ble postet....
Det er bra at vi er her for hverandre xx4
Tak Elbeth hjerte1
Det er jeg glad for. Det er en alvorlig fejl, så og tænkte jeg efterfølgende, og så kan jeg godt blive noget hård ved mig selv.
hej luuna..
tak for det;-)
ja jeg er også meget spændt på mine reaktioner, jeg syntes dog ikke jeg er så følsom over for medicin som andre med cfs og mcs.. god ide at tage dem med maden. det vil jeg også forsøge..
nej jeg har faktisk fået den i 125 mg, så de bliver nok lidt svære at dele i starten..
jeg tror muligvis også jeg har noget med mit kortisol nivau, for jeg bliver let stresset osv. men jeg ved det nu ikke. jeg har aldrig fået det testet..
men endnu engang tak for indlæget..
Værsgo :) Lyder godt Karina, at du ikke er så medicinfølsom - og jeg er spændt på, hvordan det går :)
Hvis du får kræfter til det, må du gerne give en update på din egen tråd.
God jul til dig hjerte1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
karinakk
tak for svaret.. så har jeg da lidt at gå efter.. villy lade kender ikke til erfa og knut fra vejle var ham der lige pludselig ikke ville udskrive det længere..
men det fra glostrup. det er da stadig de naturlige hormoner ikke?
karina
ps. jeg skal åbenbart ikke selv sende recpten ind. det gør han for mig. han arrangere også forsendelsen fra apoteket til mig..
Hej Karina.
Jeg tror da lige Villy Lade skal "hjælpes" lidt til at huske hvad Erfa er for noget, for i foråret 2010 sendte jeg ham en del info vedr. Erfa, hvorefter han udskrev en recept på Erfa til min mand. (dette var dog via Nordic Clinic, hvor Villy Lade var/er? tilknyttet)
Ja, det er desværre nødvendigt at hjælpe lægerne med viden omkring Thyroid medicin. help1
Julehilsen
Iluna comp2
Villy Lade er fortsat tilknyttet Nordic Clinic i København :wink:
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Nielsigne
for 500 stks, skulle der stå.
Tilføjelse: Tænker man i mg, koster tabletterne på 60 mg altså 400 kr. mere for samme mængde medicin. Men det kan som nævnt være en fordel at købe dem alligevel - dem på 125 mg er så godt som umulige at dele bare nogenlunde præcist.
vink11
Med medisindeler går det fint an å dele 125 mg - tablettene. Det gjør jeg siden jeg har 187,5 mg / dgl (1, 5 stk) og deler dermed hele dosen i 3 om dagen xx8
Medisindeler selges på apotek.