Temperaturtest for hypothyreose
Sitat:
Temperaturtest for hypothyroidisme:
(1) Slå termometret ned til under 35,0 C og anbring det samt et ur parat ved siden af sengen om aftenen.
(2) Ved opvågnen og stadig liggende i sengen anbringes termometret i armhulen i fulde 10 minutter. Dette udføres med mindst mulig bevægelse og lukkede øjne.
(3) Efter de 10 minutter aflæses og nedskrives temperaturen.
(4) Således registreres temperaturen mindst 3 morgener og helst på samme tidspunkt. (Menstruerende kvinder skal udføre aflæsningen den 3., 4. og 5. dag i løbet af menstruationen. Alle andre kan gøre det når som helst.)
Den basale kropstemperatur bør være mellem 36.40 C og 36.70 C.
Lavere temperaturer kan være vidnesbyrd om hypothyroidisme;
Højere temperaturer kan være vidnesbyrd om hyperthyroidisme.
http://subvenio.dk/1.%20Ny%20effekti...lse%20Bd.2.pdf
Den nederste delen der om kroppstemperatur.. Betyr det at når min kroppstemperatur alltid er under 36,4 (som regel rundt 36) så er dette på grunn av at jeg har lavt stoffskifte? Jeg har hatt lav kroppstemperatur i mange år...
Sv: Stofskiftesyge bør stærkt advares mod Fluor og andre "Halogener"
Til Pippi
Jeg synes du skal forsøke å ikke henge deg så mye opp i denne kroppstemperaturen din jeg. Det er store individuelle forskjeller ute og går når det gjelder dette hos friske mennesker.
Gjennomsnittlig kroppstemperatur ligger mellom 36 og 38 grader og de aller fleste er kaldere enn dette om morgenen ved oppvåkning. Visste du at b-mennesker er kaldere om morgenen enn a-mennesker feks? Kanskje det ville være riktigere å faktisk måle sin temperatur et par timer etter at man har våknet, da dette viser et mer reelt bilde av hva som er fakta om din gjsnittstemperatur.
Jeg tror at for at man skal kunne si om lav/høy temperatur er indikator for at det er noe galt med stoffskiftet, så måtte man evnt ha gjort disse morgenmålingene før man fikk sykdommen. Hvis det da plutselig er en vedvarende endring i forhold til tidligere målinger, så kan disse resultatene kanskje være en indikator på at forbrenningen er lavere eller høyere enn normalt og brukes som en indikator for å få sjekket ut sitt stoffskifte hvis andre symptomer i tillegg er tilstede.
Sv: Stofskiftesyge bør stærkt advares mod Fluor og andre "Halogener"
Oi nå ser jeg at jeg svarte på et innlegg skrevet for lenge siden hehe. Jaja, sånn kan det også gå når man er surrete i planeten sin :lol:
Men det er nå uansett min mening om gj.snittstemperaturer og hvorvidt dette indikerer stoffskiftesykdom eller ikke, så vet dere det liksom :)
Sv: Temperaturtest for hypothyreose
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
pippi
Den nederste delen der om kroppstemperatur.. Betyr det at når min kroppstemperatur alltid er under 36,4 (som regel rundt 36) så er dette på grunn av at jeg har lavt stoffskifte? Jeg har hatt lav kroppstemperatur i mange år...
Linket i pippis indlæg er "dødt". Det aktive link til samme kilde er nu: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=6913 vink11