Er helt enig i at det egentlig ikke er vår oppgave å "utdanne" legene, men blir slik for mange av oss at vi må prøve å passe på så de ikke gjør oss verre!
Printable View
Er helt enig i at det egentlig ikke er vår oppgave å "utdanne" legene, men blir slik for mange av oss at vi må prøve å passe på så de ikke gjør oss verre!
Hei hei!!
Det er vår kropp, vi kjenner den best og hvordan ting skal være når vi føler oss frisk og normale - så det er greit både å være skeptiske og å sjekke litt rundt både det man hører og leser...
Skal absolutt se om jeg finner noe om T3 ihvertfall som jeg kan sende til mine 2 leger. Har liksom sjonglert bittelitt mellom 2 fordi fastlegen min ofte kan være veldig opptatt og vanskelig å få time hos, da tyr jeg til andremann. Spørs om jeg får lage en liten stoffskifte-blekke å sende til de begge. Uansett om jeg nå finner en lege i en annen bydel litt nærmere her jeg bor, så vil jeg de skal ha litt mer info for å bedre kunne råde pasienter.....greit å oppdatere seg litt, vel!!
Skjer jo litt på medisinfronten innimellom liksom...... ;-)
Blodprosenten min var ihvertfall normal og grei sist jeg målte, men husker jammen ikke når DET var........ :?:
(...ble innmari mye sjokolade egentlig..... :shock: ....)
Enig, Gunnda, grunnen til at JEG ikke gidder det akkurat nå er fordi jeg har bestemt meg for å bytte til kvinnelig lege litt nærmere der jeg bor....har hatt samme fastlege i flere år og tror jeg kan ha godt av å bytte nu....
"Artig" at legen "nektet" på nesten alt du sa....ikke særlig opplyst er han heller. fyttigrisen. Jeg fatter ikke at vi, som har en ganske så alvorlig sykdom vil jeg påstå, må sitte og utdanne våre egne leger! De har virkelig ikke peiling og det verste av alt er at de fleste av oss på forumet har en eller flere slike erfaringer med leger. Jeg blir helt paranoid av slikt, tør ikke å stole på verken fastleger eller spesialister, det skal da ikke være sånn? Jeg foreslår at vi studerer medisin hele gjengen og lager et eget legekontor med opplyste endokrinologer! Hvem er med? :wink:
Spiste litt sjokolade for deg jeg Nettverk! :wink:
Lilje
Hehe, fantastisk!! :D Tenk om man hadde tid og ork og penger og mulighet til å gå sammen å gjøre noe slikt - for fy søren som det trengs!!!! For en ide. Et stoffskiftesenter med kun spesialister på emnet. Tjohoo! Det tar jeg en sjokolade til på :lol:
Jeg sitter nå her og klør i hodebunnen med det fete håret mitt og campingsveis. Akk ja, føler man har draget som stoffskiftet-pasient. :lol:
Sier du det til legen så ler han av deg. Vi har ikke en alvorlig sykdom i følge legestanden. (Noen er jo smartere enn andre altså ;) )Sitat:
fatter ikke at vi, som har en ganske så alvorlig sykdom vil jeg påstå, må sitte og utdanne våre egne leger!
Jeg tror at vi ved eksempel kan utdanne legne våre mye. Har ingen tvil om at legen min har lest om stoffskiftet siden jeg kom inn dørene. Jeg utfordrer han hele veien med ting.. Og kanskje det vil gagne andre i fremtiden. Jeg tror det selv.. :)
Ja det kunne vi ha bruk for. Et selvstendig spesialist senter for stoffskiftepasienter. :D Gi meg tilbake hukommelsen og energien så er jeg med på flekken :D
Det er feil at man ikkemerker lavt ferritin. det er også en del referanser på det i Medline, skal grave dem opp en dag.
Vi trenger en ferritin på minst 50-70.
En på celiac.com forumet fikk venofer eller cosmofer (intravenøs jern) med lav ferrtitin og normal Hb. Hun hadde det helt ille med lavt ferritin og normal Hb.
mange på forumene sier det samme, at lavt ferritin gir ofte symptomer.
nora
Ja, grav opp det en dag - kjekt å vite. Ã… ha 11 når man skal ligge mellom 15-200 er jo helt latterlig :-D Virkelig....ikke rart kroppen hyler og viser symptomer på alt mulig rart.
Har forøvrig vært på ultralyd av halsen idag, var egentlig bare innom for å bestille time, men kom inn med en gang. Legen sa venstre side (som er operert) så fin ut, men at han så en uregelmessighet på høyre side som KAN være en knute.
Jaja.
EDIT/d.2.01.2009 Andre tråder av Nettverk:
- Jeg ønsker å få påvist lavt stoffskifte!!!
- Hva bør TSH ligge på når man er medisinert....
- Nå går det brått veldig dårlig.....
- Hoven i halsen....
- Hm. Bedring...?
- Urolig i kropp/psyke og deprimert/på gråten
- P-pille-stopp........
- Lavt stoffskifte grunn nok til å få yrkesrettet attføring?