Åssen stoffskifte har jeg da tru ?
Hvis noen kan se på mitt "gamle" innlegg med blodprøve svar hadde jeg blitt glad,blir litt mye å hente tilbake for meg...
For snart 2 år siden hadde jeg for høyt stoffskifte og ble behandlet for dette, legen ga meg diagnosen graves sykdom og sa at jeg mest sannsynlig ville bli frisk etterhvert .
Vært dårlig hele tiden jeg og tatt jevnlige blodprøver. Tras ble tatt for snart 2 år siden (da jeg fikk graves diagnosen) og da var den på 5.1 ref : under 1
Nye prøver tatt for 1 år siden viste tras på under 1
Nå glemte legen å ta ny dessverre
Ft 3 på 4.5 ref : 2.3-5.7
Ft 4 på 14.5 ref : 9-22
Tsh på 0.81 ref : 0.20-4
Anti tpo på 292 ref : under 35... i fjor var den på 84 og har derfor økt nå,hvorfor det ???
Nå er jeg skit dårlig form, slapp og sliten,sover mye hvis jeg først sovner. Irritabel så det holder og orker ikke bråk fra unger eller annet..
Skjønner ikke helt dette stoffskifte greiene men lurer på om jeg har høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten :lol: nei jeg skjønner ikke noe,men jeg vet at formen var mye bedre da Ft4 lå på 18.
Jeg skal til ny endo den 13 Mars og håper på noen lure svar,men vet at dere er flinkere og spør her først
Jeg bruker fortiden ikke noe medisiner annet enn mot fibro (tramadol) ibux og sobril så jeg får sove ...skulle jeg brukt noe tru ?
Håper Finn`n eller dere andre kan fortelle meg hva som skjer i kjertelen min
Sv: Åssen stoffskifte har jeg da tru ?
Hei otika.
Skulle ønske jeg klarte å si noe fornuftig til deg, men det er nok best at du av-venter utredningen.
Får håpe du er heldig med Endoen.
Om jeg likevel skulle gjette på noe, må det være at du har hatt en graves som er gått over i en thyreoiditt ( hashimoto ).
Det var jo dumt at de gjemte den TRAS testen !
Nå viser jo anti-TPO testen at du har antistoffer mot selve kjertelen. Det vil endoen måtte bekrefte, og da vil du eventuellt få lavt stoffskifte og havne på Levaxin.
At du er dårlig nå kan skyldes disse antistoffene og at stoffskiftet er på vei nedover.
Du må neste bare holde ut til du får endoen i tale - og lykke til med det otika.