Sv: Jeg har "alle" symptomer på lavt stoffskifte, men legen sier prøvene mine er bra.
Takk for svar Bettie B.
Dette er intressant og litt skremmende... Calsium skal være bra i følge første brev fra legen, men jeg har ikke tallene på det.
Men jeg har tall på PTH som jeg ser i artikkelen og som jeg ikke ante hva er...
Blodprøve fra september i år:
Legen skriver;
lett forhøyet PTH 7,7. Kontrolleres. Ikke tatt calsium, etterbestilles. Imidlertid ikke bekymringsfullt funn.
( på analyseliste fra aker er høyeste verdi der 6,9 tror jeg)
Klem Tussemaja :)
Sv: Jeg har "alle" symptomer på lavt stoffskifte, men legen sier prøvene mine er bra.
Heisann :lol:
Da har jeg vært hos Dr.øverbye i Arendal.
Interresant opplevelse :wink:
Utrolig hyggelig og imøtkommende, og pratet masse.
Han gav meg resept på Armour, og så skal jeg ta mange prøver. (deriblant samle urin et døgn...:lol:)
Han var ikke i tvil om diagnosen heldigvis :wink:
Jeg kjøpte boka han har skrevet, gleder meg til å lese den.
Så nå gleder jeg meg til å begynne med medisin igjen :)
Klem fra en glad Tussemaja hjerte1
Heisann :)
Nå har jeg brukt Armour 1/2 grain i 2 uker og er mye mere opplagt. Virker Armour så mye raskere enn Levaxin?
Jeg har ikke sovet etter jobb denne uka (hurra) og kjenner ikke den uttmattede følelsen i kroppen så ofte som jeg gjorde. Legger meg tidlig ennå da. 2130 er jeg i seng og sover til 7... Men alt i alt føler keg meg bedre :)
Klem Tussemaja :)
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
tussemaja
(Finner forresten ikke tråden min når jeg er på forumet... Måtte inn på mailen og gå via svarene der...?)
Når jeg skal lete etter en tråd som jeg enten har startet eller svart på, går jeg inn i øverste bjelke på forumet og klikker på Nicknavnet mitt.
Der inne til venstre kan jeg klikke meg videre på bl.a.:
Sitat:
Finn alle innlegg
Finn alle emner startet av...
hjerte1-lig hilsen Elbeth
Det kan du også gjøre ved navnet ditt på venstre side -
klikk der så får du en liten rullgardin med valg :wink: -
bl.a "View Forum Posts"
Heisann :-)
Et lite livstegn fra meg.
Har nå brukt armour siden 7 november eller noe sånt... Begynte på en kvart grain (15mg), har økt så nå tar jeg 1,5 grain + en kvart..(105mg) hehe, ikke lett å regne..
Øverbye sa jeg måtte opp i større dose, siden min gjennomsnitt kroppstemp kun er på 35 grader på morgenen.men doseøkning kan man jo ikke øke sånn fort...
Formen er sånn til og fra. Noen dager er fine, prøver å trene litt, 15 min på tredemølle, og litt situps og armhevinger. Vekten stiger, og ting tar tid.:sad:
ellers er jeg i 60% jobb, har vært sykemeldt i 9 mnd nå... Mange tanker i hodet om hva jeg skal gjøre videre. Full jobb eller ikke. Skal på møte med nav om litt, er spent på hva de sier.
Et rotete innlegg, Fra et forvirret hode...
Klem Tussemaja
Forhåpentligvis får du god oppfølging av NAV, men vær oppmerksom på at betingelsen for å få AAP er bl.a. at du er minst 50% sykemeldt før din rett til sykepenger opphører etter 1 år.
Alt godt ønskes fra Joni
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Joni
Forhåpentligvis får du god oppfølging av NAV, men vær oppmerksom på at betingelsen for å få AAP er bl.a. at du er minst 50% sykemeldt før din rett til sykepenger opphører etter 1 år.
Alt godt ønskes fra Joni
Ja, legen fortalte det meg sist jeg var der. Må også være minst 50% sykemeldt de to siste mnd før sykemeldings perioden går ut..
Fikk også brev i dag fra fastlegen min at de siste prøvesvarene nå var akkurat innenfor normalen. Så nå er jeg spent på hva han sier neste gang jeg ser han... Kroppen min er i allefall ikke normal ennå -.-
Klem Tussemaja
Hvordan går det egentlig med deg nå?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
gutt_81
Hvordan går det egentlig med deg nå?
Heisann :)
Tja, si det.....
Opp og ned med formen. Noen dager er supre og jeg er strålende fornøyd, mens andre dager ligger jeg som et slakt på sofaen. Spiser div kosttilskudd og har endret noe på kosthold. Mitt sosiale liv er fremdeles temmelig lite. Er glad for at jeg er noe i jobb :-)
Fikk ny sykemelding heldigvis, for jeg kan bare ikke for mitt bare liv forstå hvordan jeg skal klare å jobbe 100%. Men nå har jeg vært sykemeldt i 10 mnd, så er bekymret for hva som skjer videre :/
Skal til Øverby om ca 10 dager, og har masse spørsmål til han, som jeg håper å få svar på ;)
Klem Tussemaja