Jeg er under behandling, men er redd for at stoffskiftet skal løpe løpsk hvis jeg blir gravid. Jeg var vanskelig å stabilisere, så kanskje det blir vanskelig å finne riktig dose hvis jeg blir gravid også?
Jeg er under behandling, men er redd for at stoffskiftet skal løpe løpsk hvis jeg blir gravid. Jeg var vanskelig å stabilisere, så kanskje det blir vanskelig å finne riktig dose hvis jeg blir gravid også?
Jeg har aldri vært så bra som under svangerskapene! Ved andre svangerskap endret man ikke på medisineringen, men det ble nedjustert ved siste svangerskap.
Har dessverre problemer nå 7 måneder etter. Har klaget siden fødselen (keisersnitt - 3 ganger) at jeg ikke har vært i form. Resultater bra ved 7 uker etter fødsel. Det viste seg NÃ… at TSH er ute å kjøre. Legen mente at jeg nok burde ha tatt nye prøver etter ca 3-4 måneder også, så husk det dersom du ikke føler deg ok - det er ikke sikkert det skyldes dårlig nattesøvn!
Det var problemet da jeg fikk diagnosen hypotyreose etter første svangerskap. Jeg gikk lenge og trodde at det var vanlig å føle seg helt elendig når man hadde baby i hus. Så viste det seg at TSH var på 163. Oooojsann!
Visste ikke at jeg hadde lavt stoffskifte ved første fødsel og var så støl og elendig etter en helt vanlig lang fødsel.Neste ble det keisersnitt og nå den siste for 6 mnd siden hadde jeg vanlig igjen.Jeg hadde med magnesium tabletter og skal si det funka.Opp og rask fra første stund.Må tilføye at jeg støtt sliter med senestrekk ,og støl er jeg for ingenting så derfor har jeg magnesium på lur som jeg tar fra tid til annen.
Har gått på vanlig yoga trening og fødte raskt og ukomplisert nå sist.
Stoffskiftet har omtrent vibrert nå etter fødselen dessverre.
historien etter fødselen er en egen historie... ganske ustabil...
men... fødselen var veldig fin, normal som den bør være, noe jeg også ønsket. jeg var oppe og gikk dagen etter på tross av at jeg mistet 1,9 liter blod (styrtblødning) rett etter fødselen. tror ikke jeg hadde det noe verre en de andre damene på barsel :D
Då eg fødte mine to første hadde eg ikkje lavt stoffskifte, men hadde det no med nr 3. Men stoffskifte var jo som det skulle sidan eg gjekk på medisin, så eg trur ikkje denne fødselen var forskjellig fra dei andre første. Var i fin form etterpå, men fekk eit par infeksjoner (i livmor og blærebetennelse) og halsbetennelse nokre veker etter det igjen.. kanskje det kan ha komt pga mitt lave stoffskifte
(har ikkje vore plaga med betennelser før eg fekk lavt stoffskifte).
Jeg har hatt hypotyreose i snart tre år, og det tok over et år å finne riktig dose Levaxin. Jeg har tatt 125 mikrogram i litt over et år nå, og det har funket greit. Men nå plutselig har TSH steget igjen, og jeg lurer på hva det er som får verdiene til å svinge? Kan noen forklare?
Jeg har også lurt på det samme, og aldri fått et forståelig svar før denne fra min siste lege. Hun forklarte at kjertelen ikke er helt "død" men virker innimellom. Så justerer man dosen i forhold til det, og når kjertelen igjen minsker/stopper produksjonen, stiger tsh. En plausibel forklaring synes jeg.
Antistoffene ødelegger sakte men sikkert kjertelen og i begynnelsen har man en del restrporoduskjon.
de som har fjernet kjertelen trenger da ofte litt høyere dose enn oss som svinner sakte hen......