mener spørre legen ikke elgen...
Printable View
mener spørre legen ikke elgen...
har forresten mye mindre press til nå idag, men kan jo være psykisk også. får se til kvelden
Du er ikke den første som har skrevet elgen. :)
Forresten lurer også jeg på hvorfor du tar Liothyronin, for om jeg ikke husker feil er det ikke så lenge siden du begynte med Levaxin. Det anbefalte er å trappe opp på Levaxin alene, og først senere kombinere med Liothyronin. Altså å se hvor god effekt du får av Levaxin på forskjellige doser, og forsøke å finne det beste nivået - før en legger til noe annet som påvirker stoffskiftet. Med to forskjellige medisiner blir det straks mer uoversiktlig.
vel bare tatt det i to dager for jeg skal ringe legen mandag. mistet nemlig første resept og der stod begge to, men jeg kan ikke huske å ha pratet om det med han så jeg lar være å ta mere og ringer han mandag:)
stadig bivirkninger med klem for brystet og litt søvnproblemer enda jeg har gått ned til 75. i dag spurte jeg legen og svaret jeg fikk va omtrent sånn" at visst du føler deg dårligere og dårligere samtidig som du går på levaxin så skal du kanskje ikke ha det i det hele tatt..."
jeg ble litt paff jeg og gir så og si opp for jeg fikk det liksom bedre de første mnd, men den siste tiden har vært pyton og var ikke helt svaret jeg ventet meg...zdxdx
Hei wonki :)
Jeg skulle ønske at leger som ikke har peiling på stoffskifte heller lot være å komme med uttalelser i stedet for å ta ting ut fra løse lufta. Jeg må igjen innrømme at jeg ikke vet hvordan ting og tang var hos deg, men jeg regner med at du selv vet at du trenger stoffskiftemedisin.
Trykk for brystet, smerter i armer og litt i bena pluss helt kræsj med søvnen fikk jeg etter å ha gått to og et halvt år undermedisinert på Levaxin. Dette skyldtes binyreproblemer.
Så ta tak i dette selv og kvitt deg med legen når han tydeligvis ikke har til hensikt å hjelpe deg.:mad:
kram1 fra meg
Jeg hadde søvnproblemer FØR NOK medisin.... Andre her inne har brysttrykk som bivirkning på levaxin...
Har du fått noen blodverdier? De bør kunne fortelle både deg og legen iallfall i hvilken retning svaret sannsynligvis ligger. Iallfall om TSHen din "funker".
Det er riktig at en lege skal være åpen for at han kan ha tatt feil, men han bør også høre på deg... Jeg mener at den temperaturøkningen du registrerte beviser at noe er feil iallfall. Og at dette bedret seg med tilførsel av stoffskiftemedisin. Men om det er hovedårsaken, vet man jo ikke uten en antistoffmåling. (Jeg mener - det kan være jodmangel eller andre stofflige ubalanser som man kjenner for lite til til å medisinere annet enn symptomene... )
Det er mulig du bør gjøre som Lisbeth sier - å få en annen leges mening også.
Jeg drar opp denne igjen jeg... da det ser ut som at kroppen min holder på å få overskudd til sånt "tull" igjen.:wink:
Denne gangen - en svale gjør dog ingen sommer - har det falt sammen med minihyposymptomer av typen "kald på de tre fingrene som omfattes av carpal tunell-syndrom, halvsidig frossen og mer slapp og "uggen" i det store og hele. Ingen store ting, (og adskillig mindre PMS-problemer enn jeg hadde før stoffskiftediagnose/p-piller,) men ikke noe jeg "bryr meg om" å ha om det kan glattes ut enda litt mer.
Så jeg lurer fremdeles på om noen har erfaring med å legge på thyroid litt ifm mensen? Jeg vurderer sterkt en kvart ekstra om dette viser seg å være et mønster.
:?:
Ja, jeg lagde i hele efteråret 30 mg / ½ grain oveni op til menses ... Ikke konsekvent, men når jeg har følt behov for det. Nu går det efterhånden bedre med menses i det hele taget hjertflag1 Måske fordi, jeg nu hele tiden er oppe i den dosis, jeg tog op til menses i efteråret.
Så jeg tager 2 x 125 mg / 4 grains om dagen ( og nu endda på en gang), og det funker. Måske kan jeg tage lidt mindre, hvis jeg får mere orden på mine morgener, så jeg kan nå at smelte medicinen under tungen; det føler jeg giver en bedre optagelse. At jeg så ikke ved, om det skyldes, at jeg optager det gennem slimhinden (som nogle siger, man slet ikke kan pga noget med molekylernes størrelse) eller om det er den meget langsomme indtagelse, der gør det, ved jeg ikke. Men det gider jeg heller ikke gå op i :)
vink11 Nielsigne
Ja det kan jo hende det er en overgangsfase og at dosen min ennå er i minste laget.
Ad smelte under tungen - så har jeg fått beskjed om å knuse den mellom tennene med spytt. Det går jo raskere og om den uansett ikke tas opp under tungen så kan det jo hende at spyttenzymene hjelper til. Dessuten vil en knust tablett ha større "overflate" når den kommer til mage tarm og det kan jo hende det også hjelper på opptaket ifht en helt tablett.
Ellers finnes det studier som bekrefter at basalmetabolismen øker i uken fram mot mensen, så det kan jo hende at det drar med seg et høyere forbruk også av stoffskiftehormoner.
Iallfall er større svingninger i stoffskiftehormonene forbundet med PMS-problemer.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8532823