Lavt Stoffskifte. Jeg har ingen kjertel, alt er operert bort.
Hei, jeg er en gammel bruker av forumet som ikke har postet på årevis!:shock:
Jeg har latt meg selv "forfalle" et par år, og kommet i en nedadgående spiral. Jeg har hatt så mye stress relatert til diverse ting, så begynte jeg å glemme å ta medisinen min. Matstellet har vært elendig. Ferdigkjøpt billig brød og halvfabrikata.
Jeg har endelig fått tatt blodprøve, og den viste en TSH på 2.38 og T4 på 18. Legen er bestemt på at vi må få ned TSH, så jeg er igang med opptrapping.
Problemet for meg er å huske å ta medisinen, men jeg vil også prøve å "stive opp" meg med kosttilskudd. Det ble ikke tatt prøver av så mye annet enn stoffskiftet og ferritin, jeg har for lite jern.
Har dere et forslag til hva jeg bør skaffe av kosttilskudd relatert til lavt stoffskifte og jernmangel?
Sv: Lavt Stoffskifte. Jeg har ingen kjertel, alt er operert bort.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
marge
Hei, jeg er en gammel bruker av forumet som ikke har postet på årevis!:shock:
Ja, det tør siges... det var længe siden sidst. Jeg troede dit fravær skyldtes en varig bedring, men ser at det er så som så med den, lige pt. tro1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
marge
Jeg har latt meg selv "forfalle" et par år, og kommet i en nedadgående spiral.
"Normalt" lader man sig forfalde når alting gå godt, men du har jo ingen kirtel, så det må have været tunge sager i hverdagen, som har fået dig bort fra fokus på det hele. Du havde også en lille gutt under mistanke for hypothyreose. Håber han trives og er rask.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
marge
Problemet for meg er å huske å ta medisinen, men jeg vil også prøve å "stive opp" meg med kosttilskudd. Det ble ikke tatt prøver av så mye annet enn stoffskiftet og ferritin, jeg har for lite jern.
Har dere et forslag til hva jeg bør skaffe av kosttilskudd relatert til lavt stoffskifte og jernmangel?
Det har jeg svaret på her. Måske kommer der også flere svar... trods ferietiden.
God bedring, Marge vink11