Sender blot en tanke Vigdis - jeg håber virkelig, at du får knækket koden! hjerte1
Kunne det mon være en ide at inkludere d-ribose i din udvidede søgning, hvis du ikke allerede har gjort det?
http://www.endfatigue.com/health_art...energizer.html
Printable View
Sender blot en tanke Vigdis - jeg håber virkelig, at du får knækket koden! hjerte1
Kunne det mon være en ide at inkludere d-ribose i din udvidede søgning, hvis du ikke allerede har gjort det?
http://www.endfatigue.com/health_art...energizer.html
Takk for linken, Luuna, skal lese mer om dette! vink11
Hei Vigdis vink11
Leit å høre at du føler du har tatt noen skritt tilbake. Mitt eneste tips er om du kan nøste litt tilbake og se hva som har fungert tidligere? Se hva du spiste, kosttilskudd, vitaminer, hormoner etc. Anisa gav et godt råd til meg i innlegg #574 i denne tråden. Et skjema du kan sette opp mht symptomer etc. Det kan gi et klarere bilde av sammenhenger. Det kan være et godt hjelpemiddel!
Du fikk jo et solid løft i løpet av første halvår i fjor. Fra å være ganske elendig, til å føle deg som et normalt menneske, tåle lange arbeidsdager og hard trening.
Fra første time hos ny lege i januar i fjor ser jeg du har skrevet at du kuttet ned på en del matvarer: eks tomat, hvete etc. Begynte med naturlig østrogen til fordel for det du tok tidligere, du begynte med nystatin mot candida-sopp, tok kraftig probiotika (VSL#3) og FOS og tok noen tarmskyllinger. I tillegg økte du pregnenelone i tre mnd til 100 mg, og så til 50 mg. Så begynte du vel etter hvert med testosterongel? Et eller annet sted innne i dette ligger sansynligvis svaret på bedringen du opplevde? Prøv å tenkt hva du har gjort annerledes etterpå. Om det er noe som har skjedd i livet som kan ha påvirket formen din? Skriv ned og sorter ting. Lag gjerne en tidslinje.
God bedring til deg! Klem hjerte1
Takk Rufus! vink11 Ja, det er akkurat den tenkningen der jeg holder på med. Og jeg lurer på hva det var som fungerte da. Vurderer å ta VSL#3, kjempesterk probiotika, en periode for å se om det kan ligge der. Mener du sa at du ble mye bedre da du gikk på soppkur. Det var jo på denne tida hvor jeg følte meg mye bedre at jeg gikk på soppkur... Men det kan være tilfeldigheter at dette sammenfaller i tid. Opplever at det er viktig å ikke låse tankeprosessen her. Jeg har startet i dag med et skjema. Problemet er å huske å fylle det ut hver dag.... Så får vi se om det kommer noe ut av dette skjemaet! Jeg har hatt noen runder med et veldig arbeidspress, og mye stress bak meg siste halve året. Jeg kjenner at jeg tåler stress mye dårligere enn jeg gjorde før. Det kan være noe der. Og det kan hende at det ligger et annet sted. Det finnes rare viruser som angriper kropper forskjellige steder og gjør deg utmattet over lang tid, en annen autoimmun sykdom, krypteroler og slikt som Dennis var inne på, etc etc!
Kanskje må jeg også innfinne meg med at jeg må stå fast på en dose med hydrokortison 17-25 mg hver dag? Jeg vet ikke.
I natt har jeg sovet litt bedre, håper det fortsetter. Føler jeg svelger litt av en coctail hver kveld nå, 1000 mg GABA, 100 mg 5-HTP, 100 mg B6 og 3 mg melatonin, pluss litt te som inneholder urter som skal kunne være søvndyssende..
Skal til legen i mars, så får vi se om han har noen tanker rundt dette.
Ja, jeg går på soppkur, og det hjelper. Magen min er nok spesielt belastet av sopp og problemer med gammelt avføringsbelegg i tarmen, lekk tarm etc. Har gått på ulike soppkurer de siste månedene + mye tarmskylinger. Soppkurene jeg har tatt er nok ganske tøffe greier (men jeg tåler tydeligvis slikt godt). Akkurat nå er i avslutningsfasen av sporanox-kur: 100mg *2 i fire uker. Sakte, men sikkert går det framover. Har ikke begynt med stoffskiftehormoner ennå, men jeg trenger det nok, men må vente til magen min er bedre. Det eneste nye jeg har gjort siden november da jeg sluttet med Erfa er å ta nye soppkurer, mye tarmskylling og ta glutamin. I tillegg til å fortsette med probiotika, FOS og et strengt kostholdsregime. Resultatet er mye bedre søvn, mer energi, bedre konsentrasjon, mer stabilt blodsukker, mindre tørr hud, mindre prikking i hender og føtter og en generell bedre følelse i kroppen. Men jeg er ikke i mål - på langt nær. Det er nok sikkert ulike årsaker til mine og dine problemer. Lykke til med kartleggingen hjerte1
Jeg startet på to skikkelig mislykkede kurer som skulle rette seg mot sop. En før jul som heter Tricycline fra AllergyResearchGroup, inneholder berberine sulfate, Artemisin, Cirus Seed extrakt og Black Walnut Hulls. Etter fire dager hadde jeg sterke magesmerter og måtte gå og legge meg. Ikke diare eller noe annet som skulle tilsi magesjau, men en smertefull knipetang i magen. Dette og brekninger og kvalme slet jeg med i halvannen uke til og fra, det roet seg etterhvert
Mon tro hva det var du reagerte på i det preparatet? I påvente av ny time hos lege, kan du kanskje prøve noe annet mot candida som ikke er reseptpliktig? I det jeg har lest er det ofte fire gjengangere av naturlige stoffer som anbefales mot candida, nettopp fordi de er ekstra effektive: Caprylsyre (som i kokosnøttolje), planter som inneholder berberine (kanskje ikke for deg?), hvitløk og oljer som eks oljer fra oregano, peppermynte, rosmarin, timian. Det er viktig at du inntar oljene i en form som ikke brytes ned før det når tynn-og tykktarm, dvs. at man kjøper såkalte "enteric-coated volatile oils". Det samme gjelder caprylsyre, en time-relase-kapsel er best. Men det finnes jo et vell av andre anticandida-gunstige urter, som gurkemeie, ingefær osv. Jeg er bevisst på å spise litt rå hvitløk og ingefær hver dag, bla for candida, men også for deres betennelsesdempende effekt generelt.
(Deilig i salatdressing. Tror ikke jeg har dårlig ånde for det.. Eller så er folk bare veldig høflige... hehe)
Uansett hvilken type preparat en velger, er det nok et poeng å variere med noen måneders mellomrom, bytte type preparat, slik at kroppen og soppen ikke venner seg til det og effektiviteten går ned.
Legen mente det kanskje var valnøtten. Jeg leste ikke, idiotisk nok, innholdsfortegnelsen. Jeg er allergisk overfor nøtter. Og kunne ikke drømme om at man putter slike ting som mange er allergisk overfor i medisiner. Dumt av legen også, etter min mening, han burde sjekket. Han vet jeg har allergi mot nøtter.
Forsøk to var Robert Greys produkter, fra Holistic Horizons, inneholder masse loppefrø og en del andre ting. Laksativ, sto det på den. På meg fikk den totalt motsatt effekt, jeg måtte bryte etter dag ni, da kjentes magen helt forstoppet og ubehagelig ut. Men for deg fungerte Robert Grey bra, Rufus, gjorde det ikke?
Takk for veldig gode innspill, Rufus, du ga meg noen nye innfallsvinkler vink11
Og ellers, i natt har jeg sovet bra. Jeg har forsøkt å øke hydrokortisonen litt, uten at det tar bort utmattelsesfølelsen som kommer utover dagen. Så jeg tror kanskje ikke det er der problemet er. Det er en veldig frustrerende følelse av å bevege meg baklengs, rent formmmessig.
Er på dag tre på denne rensekuren. Selv om den ikke er sppesifikt rettet mot candida, så er den iallefall ment for å rense lever, tarm og reduserer toxiner. Dette skal være en "snill" kur som ikke gir diarè, men likevel gjør at du går hyppigere på do (og det gjør jeg så langt), ingen mageknip, men endel luft. Alt dette foregår heldigvis utenfor arbeidstid. Det er altså lagt opp til at du tar noe en halv time før middag, noe en halv time etter og noe like før sengetid. Så "ubehaget" oppstår innenfor hjemmets fire vegger. Får se hva jeg synes etter ti dager om jeg kan anbefale. Husk forøvrig at ved alt inntak av ekstra fiber (som loppefrø) må det drikkes veldig mye vann, hvis ikke oppstår den motsatte effekten, nemlig forstoppelse.