Ja resultatene var som følger:
t3 6 (øvre ref.omr 7.5)
tsh 0.4 (nedre ref.omr 0.4)
t4 26 (øvre ref.omr 22)
i tillegg var b12 på 560 (øvre ref omr. 490)
Fikk beskjed om å bruke 100 mikrogram daglig og slutte med b12 vitaminer.
nye prøver om 5-6 uker
Printable View
Ja resultatene var som følger:
t3 6 (øvre ref.omr 7.5)
tsh 0.4 (nedre ref.omr 0.4)
t4 26 (øvre ref.omr 22)
i tillegg var b12 på 560 (øvre ref omr. 490)
Fikk beskjed om å bruke 100 mikrogram daglig og slutte med b12 vitaminer.
nye prøver om 5-6 uker
Jeg ville ikke gått lenger nede enn til 125µg/dag.
Du kjenenr deg selv som "høy" men det skal svært lite til for å komme under den grensen.
Fra 150 til 100 kjennes som å skjære av seg haka når en bare skal barbere seg - spør du meg.
Okei - da er det ikke rart symptomene er der. Jeg synes at 100 høres fornuftig. FT4 på 26 trenger litt kraftig inngrep i dosen. Dessuten blir du raskere kvitt symptomene med en slik reduksjon. Viser det seg om 5-6 uker at det ble for mye øker du forsiktig, veldig forsiktig til du finner riktig dose :)
Lurer på om jeg fortsatt bør spise mer D3 eller om det er litt skummelt. Vet ikke hvor mitt D3 nivå ligger, men kjøpte D3, 50 mikrogramskapsler på helsekost i Sverige og der anbefaler dem 1 kapsel daglig uansett.... Spesielt i vinterhalvåret. Har de siste dagene blitt plaget med mye "luft/gasser" i systemet, noen som vet om det henger sammen med ubalanse i stoffskiftet?
Først : Hva heter tablettene du kjøpte i Sverige og hvor kjøpte du dem ?
Jeg var også gjennom en sånn periode da jeg ble henvist til en tilværelse på verandaen........
Nå får jeg lov å være inne da.
Jeg tror mange slike symptomer er forbigående.
D-vitaminene heter: Holistics D-vit, 2000 ie.
Kjøpt på helsekost.
http://www.kostdoktorn.se/?p=2277
Så linken din Linn, og lette litt videre.
Fant denne her : http://ortagubben.jetshop.se/default.aspx
Ser ut til å være femenale greier dette - "låner " linken din til en annen tråd jeg da.
www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=6279
Ta en tur til legen og få målt ditt D-3 nivå. Det er ikke sikkert at 50 om dagen er nødvendig.
Ja, jeg har nå värt innom her endel, men bare lest på innlegg uten å väre särlig aktiv. Kjenner nå at formen min begynner å bli dårlig igjen. Etter 3 år med lavt stoffskifte er jeg "ganske" sikker på at sympomene skyeds for lite levaxin. Er UTROLIG trett, kan sovne hvor som helst, småkvalm, vondt i ledd, ingen matlyst, bedre form på kvelden, ingen arbeidslyst, orker ingenting og begynner å bli småglemsk. Jeg lurer på fölgende.....har sluttet å röyke for 2 uker siden, kan det spille inn? Har värt veldig forkjölet også, vet ikke om det gjör så stort utslag, men lurer også på om det er vanlig å evt måtte öke dosen mot hösten. Siste bl.pr var bra sa dem, men TSH var på 3.9....vet at jeg har det bedre ned mot 1 men....