-
om betablokere, så kan de senke stoffskiftet noe, jeg mener å huske at de brukes noen ganger ved hyperthyreose og senker ft3 noe. Husker ingen referanser men det står vel noe i www.thyroidmanager.org . Men er ikke sikker.
Om resistensen, eller om det er noe med hypofysen, det er spennede å finne ut. Står også en del ting om dette på www.thyroidmanager.org .
http://www.thyroidmanager.org/Chapter16/16d-frame.htm er ihvertfall kapittelet om resistens.
-
Ja har lest den siden også :) Har lest det meste jeg har kommet over å skjønner mye mer nå. Men blir spennende å finne ut, tror heller det er resistens enn hypofysen.
Og hvis det er det så må jeg vel gjennom en lang prøvetid for å finne den perfekte dosen med Levaxin til meg, skjønte såpass at det kunne by på litt problemer hvis man har lavt stoffskifte siden det da er vanskelig å finne rette dosen. Kan jo ikke støtte seg så mye på prøvene da for de blir jo feil uansett.
:roll:
Men jeg synes heldigvis dette er interessant, blir alltid like forundret over alt som kan skje med kroppen hehe :wink:
-
Jeg antar at det kan være lurt å lage et excel-ark og skrive ned TSH og ft4 og ft3 og doser .
Jeg og andre synes at ft4 og ft3 stemmer best overens med hvordan en har det, og vi trenger ofte ft4 og ft3 i øvre halvdel av referanseområdet, ofte to trrrredeler opp eller tre fjerdedeler. noen få trenger dem helt oppe og enda færre akkurat over.
Du trenger dem ett eller annet sted over refernseområdet, og TSH går da litt ned men blir fremdeles på 3-eller 4- eller 5-tallet eller noe sånt. Jeg har sett 3 hos noen.
nora