He, he, Windows XP du! Jeg bruker da Windows 98 ennå. Jeg tror kanskje det kan være årsaken uten at jeg vet. Men takk for hjelpen i alle fall :)
Og unnskyld Stina, jeg skal ikke kuppe flere av trådene dine :oops:
:) fra Lie
Printable View
He, he, Windows XP du! Jeg bruker da Windows 98 ennå. Jeg tror kanskje det kan være årsaken uten at jeg vet. Men takk for hjelpen i alle fall :)
Og unnskyld Stina, jeg skal ikke kuppe flere av trådene dine :oops:
:) fra Lie
Ã…j - det er tøfft !
Og sikkert årsaken ja !
Hehe! Dette kan jeg! :D
Du skriverNok ikke årsaken. :)Sitat:
Opprinnelig skrevet av navnet
Kan hende denne framgangsmåten går i W98 ?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av n`Finn
Sitat:
Opprinnelig skrevet av yvette
Sånn ja, nå fikk jeg det til. Tusen takk for hjelpen begge to :)Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lie
Nææh, så mange koselige folk da. Kjempeartig! :D
Kommer snart tilbake, bare fortsett så lenge dere ;)
Lie
For noe tøys. Bare kupp i vei du! :DSitat:
Og unnskyld Stina, jeg skal ikke kuppe flere av trådene dine
Næmmen, ble dere borte igjen? Kanskje ferdige med å løse verdensproblemene? ;)
Ja, Lie, vet du, tror det er noe sant i det du sier - at jeg kan ha østrogendominans fordi østradiol?-verdien min er også lav. Skal finne...
SØSTR: <0,05 Ref: 0,00 - 0,30
SPROG: <0,6 Ref: 0,0 - 3,0
Vet du forresten hva dette er for noe?
SPROL: 155 Ref: 100-700
SFSH: 45,9 Ref: 1,0 - 12,0
SLH: 17.9 Ref: 1,0 - 12,0
De to siste er vel hormoner som skal stimulere til dannelse av kjønnshormoner eller noe slikt? Og de er vel så høye fordi eggestokkene mine pga autoimmun skade ikke klarer å produsere det de skal? Den øverste, det er vel ikke pregnelone?
Østrogenplaster - inneholder det kun østrogen, uten det falske progesteronet?
Eller hvordan kan jeg få østrogen uten farlige tilleggsstoffer?
Mer verk etter at jeg begynte på Armour? Hm... hele denne sommeren har jeg verket mer og mer, i alle fall visse plasser - krampe-antydningene i ryggen har gitt seg dog. Jeg har trodd dette har vært pga den iskalde vinden vi har hatt i så og si hele sommer - i tillegg til f.o.m. oktober 2006. Musklene mine tåler ikke kald vind. Men en av hovedgrunnene til at jeg begynte på Armour var håpet om å slippe all den verkinga. Kommer jeg til å verke mer pga Armouren, så ryker den rett i dass! Er nesten handlingslammet fra før av, så det er ikke aktuelt. Har du en link til akkurat det der? Må se om det i så fall er raskt forbigående...
I går tok jeg forresten ikke hydrokortisonkrem, forsøker å hoppe over en dag innimellom, for det står at man ikke skal bruke mer enn ei uke sammenhengende - tok progesteronkrem istedenfor. Har jo igjen tatt 1 hel Armour flere dager etter hverandre (det er faktisk kun to dager jeg kun har tatt 1/2 Armour + Lio etter at jeg begynte på 1 hel Armour - er det ikke det da? Tror det...). Men i natt fikk jeg igjen mareritt - på et uvant tidspunkt av måneden. Så på meg virker dette som om en reaksjon fra binyrene.
Forresten hadde jeg store problemer med å puste i natt, har ikke hatt det på noen måneder nå (så vidt jeg kan huske). Er også fryktelig tungpustet i dag, også i går når jeg tenker etter. Lurer på om det er det lave thyroxin-inntaket i over en måned nå som er skylden i dette? Får jo i meg for lite thyroxin sikkert, men kan jo ikke øke ytterligere når kroppen protesterer....?
Hei Stina :)
Jeg har bare lyst til å minne deg på at jeg har skrevet mange ganger at da jeg begynte på levaxin så eksploderte kroppen min i smerter, og det varte i måneder...nesten..uutholdelig. Jeg ble utredet hos reumatolog og masse annet. Husker ikke alt. All fysisk anstengelse gjorde meg fullstendig smadret. Men! Det gikk over etter noen måneder....men det tok tid..
Teorien min er at cellene mine ragerte spontant på tilførsel av thyroxin og begynte å "arbeide" igjen...etter å ha ligget i dvale i lang tid...Kanskje det er noe lignende med deg? Du må kjøre deg selv opp på et "normalt" nivå med armour...tåle dritten en stund...og så går det over. Jeg aner ikke. Deler bare mine egne erfaringer...
Hvorfor øker du ikke? Kroppen protsterer sier du, men det går over. Jeg tar 4,5 grain Armour nå, og jeg veier 63 kg. Kjenner ingen overdosesymptomer.....Jeg har nettopp øket dosen, dvs for noen uker siden...men jeg blir GAL selv..skal ned i vekt! 10 kg ned passer til min høyde 163 cm....
Min er erfaring er at Levaxin og doseøkning på den var ødeleggende - rett og slett. Armour/Wetshroid oppfører seg helt annerledes. Jeg har IKKE hverken hjertebank eller noe. Ikke gi deg! Cellene dine har ligget i dvale i lang tid pga lavt thyroxin-tilførsel. Min teori. Da må du tåle ubehag en tid, men det varer ikke for evig....
På sikt så tror jeg du vil finne ut at dett er det rette for deg. Når de er sagt så forstår jeg ALT om søvnproblemene dine, men mine har ikke øket pga Armour...De er de samme...Jeg håper du finner ut av ditt... :)
Se på denne da!:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 927893.ece
Kunstig hormoner er farlige...grøss.....Vil ikke skremme deg da, men du sier at du tar østrogen...inneholdende hva? Sjekk det opp er du snill...
En ting som er lett å glemme, er at for at et produkt skal få betegnelsen legemiddel så må det legges frem bevis for at det virker, og det må betales for markedsadgang.
Det er ikke tilsvarende krav til helsekostpreparater.
Det vil si at reseptmedisin virker - på en eller anne måte.
Ikke altid bare på en måte, ikke altid bra - ikke alltid det beste - det kan vi sikkert bli enige om, men helsemyndighetene våre er blitt skriftlig overbevist om at det virker - og fått betalt.
Levaxin har feks. ikke en egen godkjenning, men myndighetene godtar forklaringen produsenten har gitt - nemlig at det er det samme, bare bedre enn det gamle .........
Og det gamle - det er Thyroid USP det - eller Armour.
Så det kommer litt an på ganske mye her.
Vi skal ikke godta allverdens drit som ikke virker bare fordi ord eller pris er overbevisende !
Eller bare fordi vi har fått det av legen ......
Hei! :)
Jeg er ikke sikker, men tror SPROL er prolaktin eller noe sånt. Og FSH og LH er vel det som sjekkes for overgangsalder og graviditet og sånn, er det ikke det da?
Forklaringen på en eventuell forverrelse av verking etter start av Armour er at nå har du endelig begynt med et produkt som gjør at leveren din er i stand til å rense blodet skikkelig. Om du da ikke produserer nok kortisol kan dette gi betennelsestilstander. Og i den forbindelse vil da kortison være gunstig for deg.
Dette var noe jeg leste på den siden jeg refererte til ovenfor. Det er ikke sikkkert dette gjelder deg, men om du merker noen forverring i den retningen, gå for all del videre i Armourbehandlingen med tålmodighet. Jeg fikk ikke helt tak i hvorfor du ikke øker? :?
Jeg har ikke noe greie på østrogenplaster og slikt. Jeg skal heller ikke bestride at det virker på deg. Men det er to ting som tyder på at du trenger østrogen: hvis du er uten mens, og er plaget med tørre slimhinner.
Klem fra Lie
:D