Sv: Fikk du Meningokokk B vaksine og har stoffskifte problemer?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Lissa
er det mulig?
trodde den var rimelig lett å oppdage at man hadde jeg?
ja ja da vet jeg jo ikke... :roll:
Jeg hadde også kyssesyken uten å vite det. Trodde jeg bare hadde skikkelig influensa. Men noen måneder senere ble det helt tilfeldig tittet en ekstra gang på blodprøvene jeg tok den gang. Og det var jammen kyssesyken jeg hadde hatt ja..
Har sendt forespørsel, så jeg er med om jeg har fått den vaksinen :)
Jeg ringte dem i stad, og etter mye om og men (først fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne få utlevert opplysninger siden jeg ikke var helsepersonell. Jeg måtte gå via fastlegen. Men jeg ga beskjed om at mange mange andre hadde fått, så det ble sjekket opp og beklaget.), fikk jeg til slutt bekreftet at jeg hadde vært med i forsøket.
Men jeg var ikke med i det ordinære som var i 89 eller noe (jeg mener jeg tok i 91), og dermed hadde de ikke fått det med seg på henvendelsen min i fjor. Da hadde de sikkert bare sjekket i de som var med i 89.
Så det er jo noe å være obs på, i tilfelle de ikke sjekker gjennom alt, og man er usikker på om man i det hele tatt var med.
Jeg skulle få beskjed pr post når hun fant resultatene mine. Jeg hadde i alle fall tatt to sprøyter, så jeg vil anta jeg hadde tatt fler om jeg ikke hadde fått ekte vaksine først.
Da har svaret kommet, og jeg har fått ekte vaksine. To ganger i 1990.
Heisann alle sammen,
ser det har blusset liv i denne tråden igjen. Jeg har desverre ikke fått gjort noe med denne.
Jeg laget en sak med pasientskade erstatningen engang i 2007, for å se hva jeg fikk til svar, men fikk aldri noe svar.
Er det noen som kunne tenke seg å jobbe sammen med meg ang dette?
Nå har jeg ikke diagnose ME, men har hatt vaksinen, kyssesyken og nå mye problemer med stoffskiftet... og dess mer jeg tenker over hvor mange av oss som fikk sprøyten på slutten av 80 og begynnelsen av 90 tallet, så tror jeg det er en sammenheng...
Jeg kan godt hjelpe deg til å prøve og finne ut av dette. :)
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Tone
Jeg kan godt hjelpe deg til å prøve og finne ut av dette. :)
Ja, gjerne :-) Jeg sliter litt med tid pga omorganisering på jobb samt at jeg jobber med meg selv etter vektoperasjon. Men kom gjerne med ideer til hvordan vi kan få bukt med dette :-)
Det eneste lyspunktet i denne saken er at flere er blitt skeptiske til vaksiner.
Og Staten viser jo her hvor mye en lovnad er verdt -
Dagbladet har skrevet om denne saken flere ganger, bl.a i går og i dag
http://www.dagbladet.no/2010/10/01/n...sine/13638589/
All ære til denne Tøffe Damen:
KJEMPER FOR HUNDREVIS:
ME-syke Anne May Eknes (34) kjemper i retten for at hun
og hundrevis av andre som fikk ME etter meningokokk B-vaksina skal få erstatning.
Vet ikke om alt ligger på nettet - men anbefaler å lese det