-
Godt nyttår alle sammen!
Nå er jeg tilbake fra både syden og juleferie. Var delig og få litt sol på kroppen. Temperaturen var midt i blinken, 20-22 grader og sol stort sett hver dag. Jeg var litt bekymret før jeg reiste på hvordan kroppen ville reagere på temperaturene, men det viste seg at det ikke var noe problem, snarere tvert imot.
Ellers fikk jeg en hyggelig telefon fra NAV trygd når jeg var på ferie, jeg har fått medhold på klagen min og fikk penger på konto etter to dager. Det var en ny saksbehandler som hadde fått saken min og hun gikk gjennom den og tok et vedtak i løpet av en dag. Jeg hadde en lang prat med henne på telefonen og hun har gjort mye for å rette opp mitt dårlige inntrykk av etaten.
Når det gjelder formen så er den fortsatt den samme, har brukt siste uken på å komme meg etter mye reising og julefeiringen. Liothyorinen har ikke gitt noen effekt i det hele tatt. Skal til endoen i morgen, regner med han har fått inn svar på alle blodprøvene mine. Får håpe jeg kan bli klokere av det.
-
Så bra.
Men hvilke doser tar du nå, og hvordan ser blodprøvene ut? Det hender at pasienter får prøve liothyronin når de helelr skulle økt levaxin først. Var på et foredrag engang hvor det nettopp ble påpekt dette og legen skulle alltid øke levaixn dosen først før forsøk med liothyronin. Referatet ligger på min hjemmeside et sted.
-
Nå tar jeg 100mcg levaxin og 10 mcg liothyronin om dagen. Siste TSH er fra 6. des. den er 0,72. Andre prøvene vet jeg ikke. Venter nytt prøvesvar i midten av neste uke. Var hos endoen på fredag og vi ble enige om å kjøre på med levaxin fremover. Han skulle sende meg de nye blødprøvene og instrukser neste uke.