Sv: Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid
Nå har det gått noen dager siden sist jeg har skrevet her inne :-)
Dagene går stort sett bra, men litt opp og ned. Mrker dagene jeg er på jobb er tyngre enn de dagene jeg ikke er på jobb,
Ting går litt kjappere og jeg orker litt mer. Morningene er overlevbare så lenge jeg får nok timer søvn,selv om jeg er ganske zoombi, magen er bedre ( Går oftere på do- bommelom ;-) ) Tåken er mye mindre til stede til tider. Merker jeg ikke takler å ha mye å gjøre så veldig bra. som Stress. Mistenker binyrene altså, som legen også nevnte. Var vel rimelig sikker på det.
Dagene er generelt bedre, men får en down periode på ettermiddagen også kommer det seg litt igjen etter det, og kvelden er egentlig ganske OK. Morningen er også OK, iallfall endel bedre enn det den var før start av medisin mot lavt stoffskifte.
Men er det ikke sånn at legemidler mot binyretretthet er vel ikke sjekket om funker osv...
Dere som går på medisiner mot binyretretthet, hva går dere på? og hvordan synes dere det hjelper dere?, om dere synes det hjelper.
Hvordan går det nå da, Fanni ... ?vink11
Heivink11
Jeg begynte 4 april med cortef og pregnelone. Når begynner jeg å få virking av de 6 stk alså 30 mg som jeg bruker. Måtte opp i så stor dose med kortisol (cortef) før jeg kjente meg mindre trøtt, mindre sliten og mer utholden. Jeg går også på thyroid 180 mg og det føles som en brukbar dose. Jeg skal gå på disse cortef i 6 mnd og da skal mine binyrer hvile. Så skal jeg trappe forsiktig ned og forhåpentligvis overtar min binyrer helt, hvis ikke må jeg ha en liten tab støtte resten av livet. Så den som lever får se. Jeg skriver Dagbok der kan du se hvordan jeg har opplevd å begynne på thyroid, så å oppdage at binyrer kanskje trenger et ekstra hvileskjær, og nu på bedringen vei med god støtte av tilført cortef (kortisol).
Lykke til du vink11vink11