Sitat:
Et slikt ark har aldri legen vist meg.
Jeg har brukt samme lege i 20 år og han stiller stadig vekk diagnosen deprimert på meg. Siste gang var da jeg fikk Graves diagnosen. Da sa han: du blir jo lett deprimert så du bør øke dosen antidepressiva nå. Jeg har kjent på noen rare symptomer i mange år. Disse har vært vanskelige å beskrive, men det har vært som å ha akkurat nok energi til det mest nødvendige. Jeg husker at jeg sa at det føltes som å balansere på en knivsegg. Dette har legen kalt depresjon og jeg har tatt en liten dose antidep. i flere år.
Jeg var faktisk i ferd med en langsom avslutning av disse da jeg fikk nye og rare symptomer. Avsluttet derfor ikke som planlagt da jeg trodde at det var den såkalte depresjonen som økte. I stedet var det Graves. Jeg vet ikke hva som er hva lenger, men akkurat nå så tørr jeg ikke slutte med noe som helst. Den dagen jeg føler meg frisk (?) skal jeg vurdere medisinbruken.
Googlet litt på depresjonstester nettopp og gjennomførte et par av dem. 0 depresjon, he, he....
Hadde jeg vært deg ville jeg nok forsøkt å slutte på anti-depressiva. Om det viser seg at du blir verre, er det jo bare å starte opp igjen. Depresjon er vanligvis ganske enkel å finne ut av. Alt er svart og det er ingen løsning... Da er du deprimert! Ta en test hos legen du. Jeg er ganske sikker på at mesteparten av de rare symptomene dine er sykdommen. Og så langt jeg husker virker du ikke akkurat på randen av stupet psykisk. :D Men som du skrev så trappet du sakte ned, og det er jo den rette måten å gjøre det på! Ellers har jeg jo lest en del om bivirkninger på antidepressiva som ikke er så kjekke. Kanskje du faktisk vil føle deg bedre uten??