Svimmel etter heistur! +MRspørsmål
Hei! Lenge siden jeg har vært her inne nå...begynner å bli bedre, men det er en ting jeg lurer på om noen har opplevd... Jeg har perioder hvor jeg er mye svimmel, men har egentlig slått meg til ro med at det kommer og går. Men jeg blir alltid svimmel noen minutter etter jeg har tatt heis, noen som har det på samme måte?
En ting til, når en har tatt MR av hypofysen, har de bilder av hele hodet da, eller bare foran med hypofysen?
Prøvesvar...,noen som kan?
Hei dere som kan dette!!
Fikk svar på prøvene i dag, og legen mente de var helt fine!
ft4:23
TSH 3,??
Er ikke TSH litt høy iforhold til en så høy ft4?
Ferritinen min var på 17, men han mente at det ikke hadde noe å si på svimmelheten min..., hva sier dere?
Skal ta jern en periode, håper tretthet og svimmelhet forsvinner...., så kan legen mene det han vil!!
...det må jo sies at jeg tar 100ug levaxin i døgnet.....
Sv: Prøvesvar...,noen som kan?
Husk å ta jern på et annet tidspunkt enn Levaxin da.
Stoffskifteblodprøver er ikke 100% sikkre. Man kan ha tilstander i kroppen som ikke oppdages av disse.
Høy TSH samtidig som fT4 er høy bør utredes !
Jeg mener jo at man ikke trenger ta stoffskifteprøver når man må spise stoffskiftehormoner.
Prøvene virker bare forvirrende og forstyrrer og tåkelegger det eneste som er viktig - at du har det bra, og at du finner en metode som gjør deg istand til å finne den dosen du har det best på.
Prøvene mangler et definert behandlingsmål og ofte ligger de optimale verdier utenfor referansegrensene. Dette er da et direkte hinder og står iveien for å nå det overordnede behandlingsmålet - nemlig at DU får det best mulig.
Referansegrensene er så vide at "alle" er innefor - uansett hvor jævlig man har det.
Så er jo blodprøvene bare et hinder til å nå målet hvis man glemmer seg selv å tror mer på prøvene...........
Bedre å lære hvordan Levaxinen faktisk virker på deg - lære deg hvor yttergrensene går. Slikt tar flere år og jeg mener det er nødvendig lærdom.
Det du lærer kan feks være : Jeg får hjertebank på over 1600µg i uka og under 1000 får jeg (ett eller annet symptom). Nå ligger jeg på 1400 og tror ikke jeg kan få det bedre, men jeg har det (slik og slik)
Prøver kan avdekke rare konstellasjoner - og din er en av dem. Høy TSH+høy fT4 på en gang.
Men det har jo bare ikke noe å si hvis du føler deg bra.
Likevel mener jeg at det kan være lurt å ta en utredning.