Hej - og tak for jeres svar!
...og tak for svar skal I have!
I har givet mig noget at tænke over. Ja det er pudsigt at min TSH er faldet så hurtigt!
Jeg skal have tallene målt midt i April igen, det bliver spændende.
Til Nora : Det er vist TT4 jeg har fået målt - har aldrig fået lavet en måling med Frit T4 - selvom det da kunne være interessant. Jeg tror ikke det er standard i DK? men er jo ikke så erfaren på området....
Til Stina : Tusind tak for dit grundige og udførlige svar. Jo jeg mener 75 mikrogram dagligt...
Jeg tager nogle stærke vitaminpiller Omnimin hvori der både er Magnesium og Selen, det håber jeg kan bedre på mine tal. Men måske jeg skulle overveje at tage ekstra tilskud. Kan man iøvrigt ikke få for meget Selen?
Tak igen for jeres hjælp!
Mvh. Gitte
Hjertebanken - men kvik i hovedet!
Hej
Jeg har fået det rigtigt godt efter nu at have været på Eltroxin (=Levaxin) siden d. 9.2.
Jeg tog 50 mikrogram de første 4 uger og nu 75 dagligt de sidste 2 uger.
I starten gik det op og ned men her i den sidste uge har jeg fået det markant bedre, jeg er kvik, frisk,kan tænke, lave sjov - i det hele taget føler jeg at jeg lever igen!
Mit eneste problem er at jeg har en forfærdelig hjertebanken. Min puls ligger på 60-70 så den er ikke høj, men det føles som om mit hjerte slår vildt hårdt i brystet.
Måske jeg har trappet for hurtigt op? Jeg er dog ked af at trappe ned, da jeg jo føler mig "rask inde i hovedet"...
Kan man virkelig blive overdoseret med kun 75 mikrogram? Blodprøverne viste for 2 uger siden at TSH var faldet fra 3.32 til 0.811. T4 var 92 (ref. værdi 60-140) og T3 1,84 (1,10-2,50).
Hvis jeg var blevet overdoseret villel T3 og T4 vel være steget mere?
Jeg føler helt klart at jeg er overdoseret.
Er det farligt med den hjertebanken eller er det meget normalt i forbindelse med indkøringen af medicinen? Jeg er jo ked af at trappe ned, nu hvor jeg endelig begynder at føle mig frisk!.
Jeg skal have taget nye blodprøver om 3 uger...
Håber nogen kan hjælpe..
Med venlig hilsen
Gitte