Sv: ”Kronisk autoimmun atrofisk thyroiditis”
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
BeritM
Jeg vil anta at symptomene skyldes at du har kuttet for mye og for raskt, i hc. Dvs at å kutte med 5 mg er for mye, man må ta 2, 5 av gangen, og selv da får man symptomer helt til kroppen tar seg inn igjen. Jeg kuttet raskt ned fra 20 mg til 15 mg, og hadde hodepine og var skikkelig sliten i tre dager. Så stabiliserte det seg igjen, og nå merker jeg ingen forskjell fra å gå på 20 mg. Skal prøve å trappe ned til 10 mg men tar det sakte.
Det gikk greit å kutte fra 20 til 15 mg på en gang. Merket ingen "bivirkning". Hadde ligget på 15 mg i flere uker da jeg glemte de siste 5 mg på fredag. Tar 20 mg nå i dag, og fortsetter med det noen dager før jeg trapper ned igjen. Og tar det veldig forsiktig fra 15 og nedover.
Lykke til med din nedtrapping! kram1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
akas
Det gikk greit å kutte fra 20 til 15 mg på en gang. Merket ingen "bivirkning". Hadde ligget på 15 mg i flere uker da jeg glemte de siste 5 mg på fredag. Tar 20 mg nå i dag, og fortsetter med det noen dager før jeg trapper ned igjen. Og tar det veldig forsiktig fra 15 og nedover.
Lykke til med din nedtrapping! kram1
Ok. Har lest at nedtrappingen blir tøffere, eller mer merkbar i alle fall, dess lenger ned man kommer i dose. Om man har gått på hc en stund, kan det være lurt å vente en mnd mellom hver gang man går ned 2, 5 mg har jeg lest. Men man må jo bare prøve seg frem også. Lykke til du oghjertflag1hjertflag1
Takk! Godt å høre om dine erfaringer! hjerte1
Det var nok for lite hydrokortison! Ingen feber i dag (bare "litt" varm).xx6
Så jeg har vært på jobb (men det var godt å ha en kort dag).:cool:
Nå har jeg tatt 20 mg hydrokortison daglig hele denne uka. Bortsett fra den vanlige trøttheten, har det gått bra.
Jeg tror at jeg har funnet mitt tegn på om jeg tar for lite hydrokortison: irritabilitet. :oops: For selv om det gikk ok på 15 mg, så merker jeg nå at jeg er mere harmonisk på 20 mg. :roll:
Får nok fortsette på det en stund.
Godt at finde ud af sådan noget hjertflag1
Jeg sled i en periode vældigt med netop irritabilitet. Frygteligt at mærke den og vide, den går ud over ens nærmeste :?
hjerte1 Nielsigne
Er ganske forbauset nå. Har de siste to dagene gått ned til 12,5 mg hydrokortison av en ren nødvendighet. (Det tok lang tid å få klarert betalingen til neste forsendelse, så nå håper jeg mine piller rekker til nye kommer i postkassa).
Men i dag har jeg hatt bedre energi enn på lenge. Har ryddet og gjort rent i huset, vasket og reparert klær. xx6 Lenge siden jeg orket gjøre så mye.
Er dog spent på hvordan formen blir i morgen. God helg til alle! hjerte1
Kære Akas:)
Hvor dejligt med alt det du har nået i dag, håber formen holder:D
De dage jeg har forsøgt at tage mere hc pga sygdom eller andet, er jeg bare blevet mere træt... Så måske man kan blive træt af for meget hc?
Håber du får en lige så energifyldt søndag:) og mandag... Og tirsdag... Og onsdag... :D
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Honeyhob
Håber du får en lige så energifyldt søndag:) og mandag... Og tirsdag... Og onsdag... :D
Takk, Honeyhob! hjerte1
Håper det samme for deg! kram1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
akas
Er ganske forbauset nå. Har de siste to dagene gått ned til 12,5 mg hydrokortison av en ren nødvendighet. (Det tok lang tid å få klarert betalingen til neste forsendelse, så nå håper jeg mine piller rekker til nye kommer i postkassa).
Men i dag har jeg hatt bedre energi enn på lenge. Har ryddet og gjort rent i huset, vasket og reparert klær. xx6 Lenge siden jeg orket gjøre så mye.
Er dog spent på hvordan formen blir i morgen. God helg til alle! hjerte1
Merkelig! Hadde ganske bra energi i går også, og det ser ut til å fortsette i dag. Står fortsatt på 12,5 mg hydrokortison. Så nå kommer jeg til å ta den dosen en stund framover (selv om ny forsendelse kom i dag xx7). Er litt nysgjerrig på hva som vil skje. :wink: