Vigdis - så GODT å høre!!!!! xx6
Printable View
Vigdis - så GODT å høre!!!!! xx6
Vigdis, så hyggelig å se deg igjen her på forumet, og å høre at det går så fint! Hurra for det hjertflag1
Herlig Vigdis xx6
Hei Kevlin vink11
Joda, jernnivåene mine er ikke så aller verst. Både blodprosent og jernlager, så det ligger nok ikke der.
I to dager har jeg kjørt på med masse himalayasalt. Og da mener jeg masse :!:
Hvor mye er for mye, mon tro? Drikker et glass med to t-skjeer salt til frokost, en (eller litt mindre) t-skje i vann til lunsj og middag og kvelds. Jeg må nesten bruke to toppede t-skjeer i vannet før jeg synes det smaker ubehagelig salt. Er vel et hint det, tenker jeg...
Regner med at det er en tilfeldighet, men de siste to dagene har jeg vært som en liten sputnik både på jobb og hjemme. Men svimmel er jeg jo likevel, da.. Men hjertebanken er mye bedre. Får se hvordan dette går. Skal få målt nivåene mine ganske snart og blir vel litt klokere da. xx9
Jeg tror jo at hormonnivåene våre er svært sammensatte når vi først kræsjer. Altså, det er ikke sikkert at det er nok med hydrocortison når binyrene kræsjer. Det hele er så komplekst. Så jeg fikk vel en flying start med flere hormoner som ikke har hatt det så bra da jeg startet med en kjempedose pregnenolone. Anbefaler lesning av Anisas skriving om temaet!vink11
Uansett årsak, formen nå gir håp. Jeg kjenner også at den fysiske formen øker. Ikke mist håpet, folkens!kaer1
Time hos D.S: Både testosteron og DHEA er forsatt veldig lave. Skal starte med testosteron og øke DHEA til 25 mg. Saltfattig kost, natrium er for høy. Ny runde med ny type soppdrepende. Ny runde med VSL#3, knallsterk probiotika. Fortsette med FOS, som hjelper de snille bakteriene i tarmen. Fortsatt høye leververdier, forsette med leverstøtte. Ikke mer Florinef, aldosteron er for høy.
NB! FT4 tatt samme dag, med ett minutts mellomrom, til to forskjellige lab viser forskjellig resultat! Den ene, fra Ullevål, viser at jeg ligger over ref.grense 24,3 (11.0-23.0), den andre, Aker, viser at jeg ligger innenfor, 19.1 (8-20). Jeg bruker nå 20 mg HC og 195 mg thyorid. Legen mener at det er for høy dose thyoid. Men jeg får symptomer hvis jeg senker mer nå, har prøvd. Derfor forsetter jeg på samme dose.
Interessant med prøve forskjellen i to labber, Vigdis. I fjor tok jeg anti TPO to prøver med en ukes mellomrom. En gikk til UNN, den andre til Aker. Den fra UNN var på 645, den til Aker på 995. Ingen behandling eller kosttilskudd imellom. Ganske vesentlig forskjell som selvsagt ikke har konsekvens for behandlingen, men hva med prøver som dine som har konsekvens for behandlingen?
Jeg lurer jo på hvor pålitelige prøvene er. Legene forholder seg jo til dem som oraklet i Delfi. Det ble en vekker for meg.
Legen min og jeg tok naturligvis utgangspunkt i den som var innenfor referansegrensen.
Hvis dette er et vanlig problem, kan vi jo bli presset til å medisinere oss ned, når vi i virkeligheten ligger innenfor referanseområdet. Dette er første gang jeg har tatt to prøver til to forskjellige lab, det er jo ikke det vanlige :D
Saltfattig kost var feillesning av prøver. Jeg er så vant til at stjerne bak tallet på blodprøvearket betyr at det ligger over referansegrensa. Men natrium lå under grensa. Selvfølgelig. Jeg har jo binyresvikt....
Så jeg fortsetter å drysse på salt